16 oktober: Sluiting tandemseizoen 2021

Er was een grote opkomst bij de sluiting en iedereen genoot van het drankje dat bij binnenkomst door de Stichting Vigeta werd aangeboden.
Zoals gebruikelijk een welkomstwoordje van Kees en hij vertelde over de maaltijd die we die middag voorgeschoteld kregen. De bekende gerechten, zoals o.a. gehaktballetjes met warme kersen en als toetje de roomrijst met slagroom.
Nadat we de soep genuttigd hadden nam de voorzitter Johan het woord. Hij vertelde dat na zo’n lange stop i.v.m. corona, iedereen weer blij was om op 10 juli weer te kunnen fietsen. Dat bleek wel uit de grote opkomst iedere zaterdag. Hij bedankte het echtpaar Roks dat aanwezig was, voor de stalling van de 2e kar het hele jaar door. Tevens een bedankje met attentie voor Piet Kleppe, die iedere zaterdag ervoor zorgt dat de accu’s zijn opgeladen en de benodigde tandems op de kar staan.
Vanuit het bestuur komt het verzoek naar de leden toe om na te denken over een midweek komend jaar, of een verkort uitstapje van 3 dagen. Iedereen kan aan een van de bestuursleden zijn voorkeur aangeven.
Op 13 november start weer het bowlingseizoen. Op de website staan de data en de handicapgetallen vermeld.
Esmaralda had nog een kleine attentie voor Johan Merkx, die trouw al 10 jaar, vele zaterdagen met haar op de tandem stapt. Hierna ging de maaltijd weer door en werd afgesloten met luide muziek en schitterend vuurwerk van Kees.
Marie-Josee

Op bijgaande foto's deelnemers aan de sluitingsmiddag van het tandemseizoen 2021 tijdens de koffietafel.

9 oktober: Tocht Eric Loos

Om half tien werden we verwacht bij de Wittenhorst in Halsteren en Eric trakteerde ons op koffie/thee met een lekkere koek. Vanuit Halsteren reden we naar Tholen en in het begin werden we nog vergezeld door onze voormalige hoffotograaf Piet Brocatus, die ook nu weer enkele sfeervolle foto’s probeerde te maken. Al slingerend fietsten we door het stadje Tholen om vervolgens dwars door de polders, waarbij we het idee hadden dat we er nog nooit geweest waren, koers te zetten richting Poortvliet.
De vudb-stop werd gehouden bij een leegstaande boerderij. Ook in Poortvliet reden we slingerend door het dorp en voorts op weg naar het water. Langs de Oosterschelde naar het Bergs Diep voor de 2e vub-stop.
Weer terug naar Tholen, dwars door het stadje en terug naar de Wittenhorst.
We hadden ongeveer 30 km gefietst, met 7 tandems en 6 fietsen. Het weer was prachtig, een lekker zonnetje en praktisch geen wind, uitstekend voor deze tijd van het jaar.
Eric en Gerard, bedankt voor deze mooie tocht.
Marie-Josee.

Op bijgaande foto een deel van de deelners aan de tocht van Eric. Lekker fietsen in het zonnetje al was de jas die morgen nog wel nodig.

2 oktober: Tocht Peter van Kuijk in Kruisland

De weersvoorspelling was niet gunstig en ook mede door de afmelding van een paar zieken stonden er 8 tandems en 6 fietsers aan de start van de tocht. We werden gastvrij ontvangen door Peter en zijn vrouw met koffie of thee en een lekkere appelpunt. Fijn dat ook de vrouw van Peter mee kon fietsen na haar ernstige ziekte.
Peter had een mooie tocht uitgezet in de omgeving door over het algemeen rustige polderwegen al kwamen wel eens een grote tractor tegen. Er was een leuke stop bij het vogelparkje waar de vogels luidruchtig aanwezig waren, leuk idee van Peter. We pauzeerden weer op het startpunt waar wederom koffie en thee van fam. Van Kuyk was. We hadden er al 24 km opzitten bij de pauze en na de pauze deden we er nog 19 bij. We hadden nog een leuke stop bij het Bovensas waar nog niet iedereen geweest was
We waren weer net voor de regen terug om nog een drankje te nemen.
Dit was weer een tocht met een echte Vigeta lengte, 44km.
Peter bedankt voor de mooie tocht

25 september: Tocht van Truus Gelten

Op bovenstaande foto gaan Geert met Truus het Vigeta-peloton voor tijdens de tocht van Truus.

Truus en Geert hadden voor de hun tocht een nieuw, maar toch bekend, adres gevonden: de familie Kint aan de Koeveringsedijk in Steenbergen waar we heel hartelijk werden ontvangen. Bekend omdat hun dochter Jacqueline in het verleden ook bij Vigeta gefietst heeft.
De koffie/thee werd ons aangeboden door de familie Kint en de cake was van Truus. Nadat Truus ons had uitgelegd hoe de ochtend zou gaan verlopen en de familie Kint bedankt had voor hun gastvrijheid gingen we op pad met 12 tandems en 5 losse fietsen.
De tocht ging richting Steenbergen om daar af te slaan en via rustige binnenwegen naar De Heen. Vandaar over en langs de dijk naar Nieuw-Vossemeer naast steeds leger wordende velden omdat de mais, uien, suikerbieten en aardappelen gerooid worden.
De hele verdere tocht ging over meest rustige wegen met maar een enkel moeilijke oversteek weer richting de Koeveringsedijk. Daar konden we onze boterhammen nuttigen met een lekker bakje koffie of thee, uitgeschonken en geschonken door de familie Kint.
Met een uitnodiging dat we ook volgend jaar weer gebruikt mogen maken van hun gastvrijheid keerden we huiswaarts.
Familie Kint, Geert en Truus Bedankt voor deze mooie ochtend en heel fijne ontvangst.

18 september: Tocht van Esmeralda Dagelinckx

Pieter gaat het Vigeta-peloton voor tijdens detocht van Esmeralda

Op bovenstaande foto: Pieter met Truus op de tandem gaat het Vigeta-peloton voor tijdens de tocht van Esmeralda.

Zaterdag 18 september was de tocht van Esmeralda vanuit Partycentrum Rozenoord in Bergen op Zoom. De Koffie/thee met cake werd ons aangeboden door Pieter en Esmeralda.

We vertrokken, met 13 tandems en 4 losse fietsen, richting de Brabantse Wal waar het altijd fijn fietsen is om de rit te vervolgen langs de oude Zeeuwse weg tot na de Kreekrakbrug. Vanaf hier rechtsaf langs de Wester Schelde om via verschillende wegen langs het water te rijden. Nadat we het water verlaten hadden ging het langs mooie (al dacht een van de aanwonende boeren daar anders over en had hij de weg vervuild met klodders vieze aarde) rustige wegen weer richting Woensdrecht te rijden. Na de tweede vudb-stop reden we weer terug naar Bergen op Zoom.
Pieter en Esmeralda bedankt voor de mooie tocht.

11 september: Tocht van Frans Adams

Voor de tocht op 11 september 2021 werden we verwacht in ''Het Wapen van Galder'' te Galder.
We werden verwelkomd met kpffie/thee en een lekkere Belgische koffiekoek. Om 10.00 uur vertrokken we met 12 tandems en 8 losse fietsen. Al snel lieten we Galder achter ons en kwamen we op het fietspad langs De Mark. Via Strijbeek reden we over rustige wegen en vrijliggende fietspaden door de Chaamse bossen.
De vouw uit de broek stop werd gehouden bij Mariakapel ''O.l.v. Ter Sneeuw''. De naam van deze kapel is ontleend aan de legende van Willem Verreyt die in 1645 op wonderbaarlijke wijze werd gered door een Mariabeeld dat hij in de sneeuw vond. Deze legende was voor de bewoners van Chaam aanleiding om een nieuwe kapel te wijden aan Onze Lieve Vrouw ter Sneeuw. De familie Adams vertelde dat zij vroeger in de maand mei, de Mariamaand mei, elke dag om 20.00 uur naar deze kapel moesten om te bidden.
Voor de lunchpauze werd gestopt bij mini-camping Irana van de fam. Beekers aan de Zuurstraat te Chaam. Wat een leuk lunchadres! In een gezellig ingerichte ruimte werden we door de eigenaress heel hartelijk ontvangen. Frans en Maria Adams tracteerden ons op koffie/thee en een warme appelflap. Een lekkere verrassing bij onze boterhammetjes. Wij waren overigens net op tijd binnen, want buiten viel een flinke ui.
Na de lunchpauze reden we onder meer door de Ulvenhoutse bossen (waar wij ook uitstekend schuilen voor de regen) en langs de rivier De Mark. Ter hoogte van het voormalig ziekenhuis ''de Klokkenberg'' verlieten we De Mark en fietsten we over het terrein van De Klokkenberg, dat nu verbouwd is tot appartementencomplex.
Om ca. 15.00 uur waren we terug op ons startadres in Galder.
Daar konden we onder het genot van een consumptie nagenieten van de prachtige tocht. En wat denk je, net toen we allemaal een plaatsje hadden opgezocht op het terras viel er weer een flinke bui. Gelukkig hielden de grote parasols ons allemaal lekker droog. Hoeveel geluk kun je hebben ! ! !
Frans en Maria bedankt voor de prachtige tocht en alle lekkere verwennerij!
Iedereen heeft weer genoten.
De ritkapitein Johan Merkx

Op de bovenste foto: De eerste vudb-stop was bij een mooi kapelletje. Truus en Anneke gingen er een kaarsje opsteken. Op de foto's in het middem de mooi gedekte tafels bij het lunchadres.

4 september, De tocht van uit Fijnaart

Op bovenstaande fotostrookje: Links, met z'n alle aan de koffie en lekker koeken. In het midden dikke jassen waren er deze morgen nodig voor de kou. Anneke pelt nog even een banaan voor de nodige energie. Rechts, de zeer welkome warme soep wordt ingeschonden door de mensen van de 'De Driehoek'.

Tini Nuiten heeft deze tocht voor ons uitgezet. Bij buurthuis “De Driehoek” werden we hartelijk ontvangen met koffie/thee, cake en een heerlijke appelflap van de familie Zonneveld. Na deze versnapering gingen we op weg met 13 tandems en  5 fietsen.
Door de polder reden we richting Fort Sabina, hier een korte vub-stop en vandaar namen we het fietspad langs het water richting Willemstad.  We reden dwars door Willemstad en toen naar de dorpjes Oude Molen en Zwingelspaan, waarbij we nog een vub-stop hadden bij een kleine parkeerplaats waarbij we moesten uitkijken om niet  te ver aan de kant te gaan staan, anders zouden we in de sloot vallen, het gras stond nl. dermate hoog dat je het verschil niet zag.
Verkleumd, het was namelijk erg koud, 13 tot 15 graden en een koude wind kwamen weer terug bij “De Driehoek”, waar we ons lekker konden opwarmen met een lekkere tomatensoep en heerlijk belegde broodjes. De vrijwilligers van het buurthuis hebben ons weer fantastisch verwend.
Na een bedank woordje van de voorzitter Johan, ging iedereen weer huiswaarts. Het was een koude ochtend, maar het hartelijke ontvangst maakte alles weer goed.
Marie-Josee

28 augustus, De tocht van uit Dinteloord

Deze tocht is uitgezet door Mark van de Broek, Wilma en Piet Otto. In het Dorpshuis werden we al meteen getrakteerd op koffie of thee (door Piet en Wilma) en lekkere cake (van Mark). Volgens mij waren het ditmaal een record aantal deelnemers, 13 tandems en 9 fietsen, dus in totaal met 35 mensen.
Vanuit Dinteloord reden we al snel de polder in richting Benedensas en de Heense en Dintelse Gorzen. Voor de afslag naar de gorzen sloegen we af naar de Vlietdijk, langs de Steenbergse Vliet. Mark had een mooie vub-stop geregeld. Een plek waar je vroeger met de fiets via een pontje kon oversteken richting Steenbergen, de kortste route van Dinteloord naar Steenbergen volgens Rinus Fierens.
Vlak voordat we de Steenbergseweg moesten oversteken kregen we nog een flinke regenbui op onze kop, die zagen we al vanuit de verte aankomen, maar hij duurde niet lang. De tocht ging verder naar Stampersgat en bij de volgende vub-stop konden de regenjassen alweer uit.
Dwars door een groot gebied met vele kassen(warenhuizen genaamd) reden we terug naar Dinteloord. Het was een uitstekende tocht met maar weinig oversteekplaatsen, dus iedereen was erg blij dat ze niet zoveel hoefden af-en opstappen. Mark, Wilma en Piet bedankt voor deze fijne tocht en voor de traktaties.

21 augustus, De tocht van Ger van Loon

Joke en Kitty tijdens de tocht anGer van LoonIn café Donkenhof werden we vriendelijk ontvangen door Ger van Loon en zijn moeder. We werden getrakteerd op koffie of thee met een heerlijke koek, dit ter ere van zijn verjaardag, weliswaar alweer een hele tijd geleden, maar iedereen heeft er lekker van gesmuld.
De tocht was uitgezet door Joep Floren en Herman Brocatus. Vanaf de startplaats reden we naar de buitenwijken van Roosendaal over een mooi aangelegd fietspad om vervolgens de stad te verlaten en het fietspad te volgen langs de Molenbeek.  De eerste vub-stop was bij de vispassage Oude Turfvaartsestraat, we  werden getrakteerd op een marsje van Ger. Joep vertelde over het ontstaan van de vispassages, die op verschillende plaatsen aangelegd zijn in de Molenbeek. Vroeger was dit een turfvaart route van en naar België.  De stuw is vervangen door een vispassage, zodat er voor de vissen toch een mogelijkheid was om stroomopwaarts te zwemmen om te paaien of om voedsel te vinden.
Na deze stop reden we door naar Nispen, dwars door het dorp, en vervolgens langs het Zoompad richting Wouwse Plantage. Hier was de 2e vub-stop en alweer werden we getrakteerd door Ger. Verder langs het Zoompad en nog even langs de molen in Wouw en door de nieuwste wijk van Wouw, terug naar de startplaats.
Daar konden we onze boterhammetjes opeten. Ondertussen had Geert Jaantje Luyks gehaald vanaf het verzorgingscentrum om even bij ons te zijn en iedereen weer eens te zien. Bovendien was Jaantje die dag jarig, dus er werd uitgebreid gezongen voor haar. Zo te zien genoot ze wel van alle aandacht.
De tocht die we hadden gereden was bijna 30 km lang en we waren met 26 deelnemers, 9 tandems en 8 fietsen, bovendien het weer was de hele ochtend prachtig.
Herman, Joep, Ger en zijn moeder bedankt voor alles.
Marie-Josee.

Op bijgaande foto: Joke met Kitty met daarachter de rest van de deelneemers na het opstraten na de vudb-stop bij de Vispassage  aan de Oude Turfaartsestraat.

14 augustus, De tocht van Gerard van de Broek

Gerard en Willeke v.d. Broek hadden een tocht uitgezet vanuit Buurthuis 't Weike te Lepelstraat. Wij werden meteen al verwend door Leny van Es met heerlijke appelflappen, aangeboden door de familie van Es. Bij het startadres waren ook Piet Brocatus en Angeline. Zij kwamen deze tocht gezellig meefietsen. Met 12 tandems en 8 fietsen vertrok de groep om klokslag 10.00 uur.
De weermannen hadden mooi weer en een temperatuur van 24 graden voorspeld, maar we vertrokken met wat miezerregen en het was tamelijk fris. Met onze vesten/jassen aan reden we Lepelstraat uit om langs de parallelweg van de A4 (Halsters Laag) richting Moerstraten en Kruisland te rijden en van daaruit over rustige polderwegen richting Wouw. Na ongeveer 10 km gereden te hebben kreeg de fiets van de ritkapitein een lekke band. Deze werd met 4 man gerepareerd. De eerste vub stop hadden wij hier gelijktijdig mee gehad.
Wij vervolgden de tocht door Wouw richting Heerle waar Piet Brocatus liet zien dat hij zijn bekende plagerijtjes nog niet verleerd was. Ja ja, een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken, hè Piet. Het was weer ouderwets genieten!
Bij Bartels hadden we onze tweede vub-stop. Daarna fietsten we richting Halsteren, jawel, over het door velen gehate fietsviaduct. Een flinke klim, maar gelukkig hebben we nu allemaal trapondersteuning. Over de Schansbaan met zicht op de Mozesbrug en de Pompejustoren fietsten we om Halsteren heen terug naar Lepelstraat. Na aankomst bij 't Weike kregen wij een overheerlijke muffin (diverse smaken) aangeboden door Gerard en Willeke. Dus wij gingen niet met knorrende magen naar huis.
Gerard en Willeke bedankt voor deze verwennerij en voor het uitzetten van deze mooie tandemtocht.
Johan Merkx

7 augustus, De tocht van Sam de Wit

Bij de start van de tocht bij Huis ten Halve werden we zeer gastvrij ontvangen door Sam en Marina met koffie en een lekkere koek.
Bij de start zag het er erg donker uit maar de rest van de dag bleef het droog. We waren met 11 tandems en 5 fietsers, we reden deels langs de Belgische grens naar Jagersrust waar we opnieuw verrast werden met een consumptie.
Na deze stop gingen we verder over de Rucphense Hei, de hei bloeide niet zo uitbundig als andere jaren want hij wordt een beetje overwoekerd door helmgras. Daarna via Schijf weer richting Roosendaal naar ons startadres waar we na 28 km. aankwamen We kregen nogmaals een consumptie bij onze boterhammetjes.

Sam en Marina, bedankt voor de mooie tocht die feilloos verliep en jullie hebben ons erg verwend

31 juli, De tocht van Addy Schrauwen

Op de foto boven enkele deelnemers op de tandem op weg naar de natuurgebied Pannenhoef.
Op de foto onde staat Rinus klaar bij het dahliaveld om uitleg te geven.

Op de nieuwe startlocatie ’van T café’ in Wernhout van Addy en Rinus werden we ontvangen met koffie/ thee en een warm worstenbroodje aangeboden door Addy en Rinus.
Truus was deze zaterdag jarig en werd tweemaal toegezongen door de aanwezige deelnemers.
Nadat Rinus iedereen welkom had geheten vertrokken we met elf tandems en zes losse fietsen. We reden richting de Oude Buisse Heide langs café ’t Groene woud, beter bekend als het ‘’t Pannehûske’. Daarna rechtsaf tot aan de Rucphens weg bij café In den Anker. Hier werd overgestoken naar de Professor van der Hoeven laan om door te rijden naar de het andere mooie bosgebied de Pannenhoef.  Halverwege deze weg moesten we even stoppen om de regenpakken aan te trekken. Bij de Zwarte Schuur werd een vudb-stop gehouden.
Na de pauze ging het verder richting Rijsbergen langs mooie wegen en fietspaden langs de AA of Weerijs aan te komen bij de Harmoniezaal voor de lunch.
Na de lunch ging het via meest rustige en mooie wegen om uit te komen bij het dahliaveld waar Rinus uitleg gaf over de verzorging van de bloemen waar hij ook bij helpt zodat er in september voldoende zijn voor het Bloemencorso in Zundert. Daarna was er nog een vudb-stop bij de bekende Sauna Diana om weer terug te keren naar het startadres in Wernhout.
Na afloop werden we door Truus nog getrakteerd op een drankje en een bitterbal. Truus bedankt.
Addy en Rinus bedankt voor de mooie tocht en alle lekkers.

24 juli, De tocht van Kitty van Helmond

Op de linkerfoto: een overzicht van de deelnemers in de kantine van Spado. Op de rechterfoto zit Ktty aan een lekker bake thee. Rechts van haar zit kaar kleindochter. Op de achtergrond zit Adje.

Het was al vroeg een gezellige drukte in de kantine van atletiekvereniging Spado in Bergen op Zoom.
We werden welkom geheten door de dochter van Kitty, zij was over vanuit Londen met haar twee kinderen. Na de koffie en thee met een lekkere koek, aangeboden door Kitty, gingen we op weg met 12 tandems en vijf losse fietsen.
We gingen richting de Plaat om vervolgen over het pad aan de achterzijde langs het Markizaatsmeer te rijden. Via de Boulevard kwamen weer terug langs het meer. Na de vudb-stop ging het via de Binnenbandijk en de Fianestraat naar Heimolen. Vervolgens ging het verder via de Molenzichtweg, richting camping Zoomland. Na een stukje langs de Zoom gereden te hebben reden we weer terug om via Hostel Stayokay en manege Molenzicht terug naar Bergen op Zoom te fietsen.
Na afloop was er nog tijd om wat te drinken en na te praten over de mooie tocht.
Kitty, Joke en Johan bedankt.

17 juli 2021, De tocht van Jac Koolen

We verzamelden met 10 tandems en 7 fietsers bij Party Restaurant Rozenoord voor de tocht van Jac. Pieter Riedijk had de tocht uitgezet. We werden getrakteerd op een bakje koffie met cake, aangeboden door Pieter en Corrie, de cake moest eigenlijk beschuit met muisjes zijn want Pieter en Corrie waren opa en oma geworden. Nog hartelijk bedankt voor deze verwennerij !
Jac was er helaas zelf niet bij want ‘s ochtends kreeg hij wat lichamelijk ongemak waardoor hij niet kon fietsen.
Pieter had een mooie tocht uitgezet van 30 km. Door de buitenwijk reden we naar de Lange Steen over het rustige fietspad naar Hoogerheide. In Woensdrecht hielden we een VUDB stop op het Martje. Weer verder door de Woensdrechtse polders naar de Kreekraksluizen en langs de Markiezaatskade waar het fijn fietsen is zonder auto’s.
Daarna over de Boulevard, Bergseplaat en Borgvliet weer naar ons vertrekpunt Roozenoord.  Daar stonden de stoelen en parasols al klaar voor ons. Na een drankje en gezellig babbelen ging iedereen weer naar huis nadat we een mooie Vigeta dag gehad hadden.
Pieter en Corrie jullie bedankt voor de mooie tocht en lekkernijen.

Tocht 10 juli 2021

Wat was het weer fijn om na 1 1/2 jaar zonder activiteiten vanwege alle coronamaatregelen iedereen weer te kunnen verwelkomen voor de eerste tandemtocht van 2021.  De begroeting van iedereen die binnenkwam moest helaas op afstand gebeuren, maar was daardoor niet minder spontaan en hartelijk.
Er werd gestart vanuit Dorpshuis "De Vossenkuil" te Oud-Vossemeer.  We kregen het eerste kopje koffie aangeboden door Vigeta. Voor de overheerlijke echte Zeeuwse bolus bij de koffie had Geert een sponsor gevonden. Johan van Nassau heette iedereen van harte welkom. Daarna vertelde Geert dat hij een mooie tocht had uitgezet van ongeveer 27 km over veelal rustige wegen. 28 mensen, waarvan 20 op een tandem en 8 op een gewone fiets stonden aan de start van deze tocht.
De weergoden waren ons goedgezind. De temperatuur was prima. Om 10.00 uur werd het startsein gegeven. Al snel verlieten we Oud Vossemeer en fietsten we over mooie dijken en rustige wegen. Op de Broekseweg kwamen we voorbij de stallen van de familie Brooijmans, bekend om zijn Belgische trekpaarden. Bij de haven van Sint Annaland hadden we de VUB-stop.
Na de stop fietsten we een klein stukje langs het water om daarna weer af te buigen richting Sint Annaland waar we konden genieten van prachtige velden vol bloeiende bloemen.  Een lust voor het oog. Via smalle weggetjes in Sint Annaland fietsten we weer door de polder verder. De tweede VUB-stop hielden we bij de Grote  en Kleine Muiterij van Van Dis, waar we uitleg kregen over deze vervallen boerderij op de grens van Sint Maartensdijk en Poortvliet. Deze boerderij is pas verkocht aan de Kok Bouwgroep, die toestemming heeft gekregen van de gemeente om het pand te verbouwen tot maximaal 2 wooneenheden.
Daarna reden wij weer terug naar de startlocatie om daar nog wat te drinken en na te babbelen.
De eerste tocht was zonder meer een succes te noemen. Iedereen heeft ervan genoten.  Geert bedankt !
Johan Merkx

Laatste bowlingmiddag seizoen 2019 / 2020

Het was zaterdag 7 maart alweer de laatste bowlingmiddag van het seizoen 2019 / 2020. Ook deze middag deed iedereen nog extra z'n best voor een goede score met een fruitmand als beloning of een beker voor de totaalscore van deze winteractiviteit.
In de A-categorie was de 1e plaats in het dagklassement voor Frans Adams met 207 punten voor Eric Loos met 203 punt en Esmeralda Dagelinckx met 185 punten.
In de B-categorie was de eertse plaats voor Willeke van de Broek met 203 punten. Hier was de tweede plaats voor Marja Adams met 199 punten en met 190 punten was de derde plaats voor Tini Nuiten.
In de A-categorie was de seizoenswinst voor Ger van Loon. Na loting tussen Ger van loon (winst A-categorie) en Lenie Manniën (hoogst genoteerde visueel gehandicapte in de B-categorie) ging de Toon Bosters wisselbeker een jaartje mee met Lenie.
In de B-categorie was de eerste prijs voor Willeke van de Broek.

Op bijgaande foto kletst iedereen nog even na voordat Johan van Nassau de prijzen gaat uitreiken. Op de voorgrond de tafels met de fruitmanden en de bekers.

Uitslag maart

1 Frans Adams 207 127   1 Willeke van de Broek 203 128
2 Eric Loos 203 137   2 Marja Adams 199 129
3 Esmeralda Dagelinckx 185 150   2 Tini Nuiten 199 139
4 Addy Schrauwen 184 136   4 Kitty van Helmond 188 151
5 Ger van Loon 179 133   5 Piet Kleppe 185 162
6 Anneke Klaasen 175 144   6 Cor van Nijnatten 183 155
          7 Ton van Loon 181 151
          8 Lenie Manniën 176 143
          9 Herman Brocatus 174 162
        10 Ine van Eekelen 173 162
        11 Anneke Kleppe 172 144
        12 Marie-Josee van Eijk 160 157

Vierde bowlingmiddag

Het was wel heel erg rustig toen ik zaterdag 1 februari aankwam bij bowling de Thoolse brug. Wat weer wel een voordeel was voor hen die er wel waren omdat ze bij een goed resultaat op het eind een slecht resultaat kunnen laten vallen omdat ze vijf keer hebben deelgenomen.
De uitslag van deze middag bij de A-categorie met een eerste plaats voor Addy Schrauwen met 204 punten. De tweede plaats was voor Ger van Loon met 203 punten en de derde plaats was voor Esmeralda Dagelinckx met 195 punten.
Bij de B-categorie was de eerste plaats voor Anneke Kleppe met 209 punten voor Willeke van de Broek met 201 punten en als derde eindigde Joke Delhez met 194 punten.
Johan van Nassau

Op bijgaande foto loopt Frans met Pieter terug naar hun plaats terwijl op de achtergrond Piet klaar staat om te gooien.

Uitslag februari

1 Addy Schrauwen 204 134  1 Anneke Kleppe 209 130
 2 Ger van Loon 203 126  2 Willek van de Broek 201 145
 3 Esmeralda Dagelinckx 195 148  3 Joke Delhez 194 140
 4 Anneke Klaasen 194 133  4 Tini Nuiten 193 143
 5 Frans Adams 190 148  5 Piet Kleppe 190 160
 6 Jac Koolen 189 145  5 Pieter Riedijk 190 154
         7 Kitty van Helmond 184 152
         8 Lenie Manniën 175 133
         9 Marja Adams 167 142
         9 Mark van de Broek 167 157

Derde bowlingmiddag

Zaterdag 4 januari was de derde bowlingmiddag van het seizoen 2019 / 2020. Het was extra druk omdat het de eerste bijeenkomst van het nieuwe jaar was en ook de mensen die niet meedoen met de bowlingcompetitie langs kwamen om iedereen een goed en gezond 2020 te wensen. Ook Ina, Nico, Kees en Nelly van Stichting Ons Zeeland hadden de moeite genomen om naar bowling de Thoolse brug te komen om ons nieuwjaar te wensen.
Er werd natuurlijk ook nog gebowld. Bij de A-catergorie was de eerste plaats voor Anneke Klaasen met 192 punten gevolgd door Addy Schrauwen en Jac Koolen met 189 en 181 punten.
Bij de B-categorie was de eerste plaats voor Ton van Loon met 203 punten. De tweede plaats was voor Lenie Manniën met  201 punten. De derde plaats was voor Joke Delhez en Marie-Josee van Eijk, beide met 199 punten.

Op bijgaande foto's Ina, Nico, Kees en Nelly

Uitslag Januari