Uitwisselingstocht, 13 juli

Ina met Nico en Piet met Jac tijdens de uitwisseling met Ons ZeelandHet was een drukte van jewelste zo rond half tien bij de Blauwe Pauw in Ossendrecht, het startadres voor de uitwisselingstocht met Ons Zeeland.
Wat leuk en bijzonder was het om ook twee van onze ereleden te mogen begroeten, José van den Maegdenbergh en Piet Brocatus. José zwaaide ons uit na een klein stukje te hebben meegefietst. Piet Brocatus en Angeline fietsten de hele tocht mee met de groep. Het leek weer even als vanouds, alsof ze nooit zijn weggeweest, toch Piet?
Johan van Nassau heette iederen van harte welkom.
Nadat we allen onze koffie/thee gedronken hadden stapten we om half elf op onze tandems / fietsen. Wat een mooi gezicht is het altijd weer om die lange rij tandems en fietsen te zien rijden. Vandaag maar liefst 15 tandem en 10 losse fietsen en de volgauto van Ons Zeeland.
We fietsten via Huijbergen naar de Kalmthoutse Heide. Altijd weer een prachtig stuk over mooie rustige fietspaden. Via Wildert en Essen Hoek kwamen we na ongeveer 26 km in Huijbergen waar we bij Vaders Hoefke buiten op het terras van onze lunch genoten.
Na de lunch reden we Huijbergen uit. We reden langs het vliegveld Woensdrecht, door Hoogerheide, Calfven en Ossendrecht. Een mooi stuk van de Brabantse Wal. Alle hoogteverschillen waren goed te zien en te merken. Vooral bij Calfven. De fietsers die zonder trapondersteuning reden hadden daar even de indruk dat ze ook een motortje op de fiets hadden. Dat ze daarna weer even moesten klimmen namen ze maar voor lief.
Tijdens de VUB-stop naast streekmuseum Den Aanwas werden we door Ons Zeeland getracteerd op een lekkere banaan om onze energie weer wat op te krikken.
Rond half vier arriveerden we weer bij de Blauwe Pauw. We hadden er ongeveer 46 km opzitten. Na een aperitief genoten we van een heerlijke koffietafel. We konden kiezen uit tomatensoep, broodjes, abdijbrood, huzarensalade, saté, kroketten, ham en kaas, jus d'orange, melk, koffie en thee. We kwamen niets te kort.
Na een afscheidswoord van onze voorzitter Johan van Nassau en een bedankje van Nico Moerman namens Ons Zeeland keerde iederen weer tevreden huiswaarts.
Geert dank je wel voor het uitzetten van deze prachtige tocht.
Iedereen heeft genoten.

Op bijgaande foto links Ina met Nico van Ons Zeeland en Piet met Jac

6 juli, tocht van Kitty

In het clubhuis van Spado  werden we door Willeke ontvangen met een kopje koffie of thee, vergezeld met een lekkere koek en alles gesponsord door Kitty.
Johan van Nassau had nog een mededeling van het bestuur dat heeft besloten om geen midweek meer te organiseren, maar daarvoor in de plaats een uitstapje van 2 dagen. Een fietstocht maken naar een hotel om te overnachten en de volgende dag weer terug naar huis. Iedereen wordt verzocht om daarover na te denken.
Truus Gelten vertelde dat Jaantje Luyckx afgelopen vrijdag opgenomen is in het ziekenhuis, we wensen haar veel sterkte toe.
Op tijd konden we beginnen met de tocht, met 13 tandems en 2 fietsen.  Lekker zonnetje en een aangename temperatuur om te fietsen. De tocht ging richting Huijbergen, langs Trapke Op, om vervolgens het fietspad te nemen langs De Zoom. De lunch konden we genieten buiten op het terras van “De Sprenge”, de horeca op Vrederust, waar Alex uiteindelijk toch nog een lekkere frikandel kon verorberen. Na de lunch reden we langs Halsteren naar Bergen op Zoom, waarbij we 2 gevaarlijke oversteekplaatsen hadden bij de Randweg, maar alles ging goed. Nog even een vubstop bij de Veste, pas aangelegd, en door naar het fietspad langs de Binnenschelde. Via de Bergse Plaat terug naar Rozenoord, daar aangekomen hadden we voor deze dag 42 km op de teller staan.
Kitty, Joke en Johan, bedankt voor deze heerlijke tocht, iedereen heeft genoten!!!!
Marie-Josee.

Tocht 22 juni, Jo van de Buijs

Op deze zaterdag waren de weergoden ons gunstig gezind. Bij een aangename temperatuur werden op de parkeerplaats van het Sportpark Pagnevaart de tandems gereedgezet en werden we door Dina Jongenelen v.d. Buijs welkom geheten in de kantine van boulodrôme van DOB (= “De Oudenbossche Boulers”) in Oudenbosch.
Joep Floren had de tocht voor vandaag uitgezet. De koffie kregen aangeboden door Joep, vergezeld door een cakeje van Dina. Dina kwam ook nog rond met een versnapering voor onderweg alsmede een pakje frisdrank. (Zie foto).
Tegen half elf liet Eric de Waal, de ritkapitein voor deze dag, het sein voor vertrek klinken.
Maar liefst 32 personen, verdeeld over 13 tandems en 6 losse fietsers, stonden klaar voor deze tocht.
Via Bosschenhoofd ging het langs Roosendaal naar Schijf. Hier bij ‘t Wapen van Schijf  konden we op het terras onze boterhammen opeten. Daarna werd de tocht vervolgd om via Rucphen weer terug te keren naar ons startadres in Oudenbosch.
Onder het genot van een drankje konden we nog terugkijken op deze mooie rit.
Dina hartelijk dank voor de aangeboden versnaperingen.
Joep, bedankt voor het uitzetten van deze mooie tocht !
Gerard v.d. Broek

15 juni, tocht vauit Zegge

Gerard van den Broek was zo vriendelijk om een tocht te organiseren omdat de Kiwanistocht kwam te vervallen.
We vertrokken uit Zegge, het weer was een beetje twijfelachtig maar er waren toch 13 tandems en 4 fietsers. Gerard en Willeke hadden voor warme saucijzenbroodjes gezorgd die voor de helft door hen betaald zijn en de andere helft door MCD, ze waren lekker!
Gerard en Willeke hadden een mooie tocht uitgezet die via Oud Gastel ging waar een klein draaiorgeltje leuke deuntjes speelde. We gingen verder richting Standdaarbuiten waar we bij het haventje aan de Lammegatse brug onze boterhammetjes konden opeten.
Na de pauze moesten we de regenjassen aan doen maar hard regende het niet. Door de Hoevense Beemden en Hoeven zelf reden we naar St Willebrord, door de "arme" en de rijke buurt van het dorp.
Via Rucphen  gingen we weer terug naar Zegge waar we nog even uitrustten en wat dronken voor we weer naar huis gingen.
Van de 13 tandems reed er ééntje zonder ondersteuning, de sporttandem waar Corrie Rietdijk en Leny Manniën mee reden. Deze tandem kreeg Vigeta van de vriendin van Corrie, zij overleed 6 jaar geleden precies op de dag van deze tocht, voor Corrie een beetje een memorial tocht dus.
Tot slot, Gerard en Willeke, bedankt voor de mooie tocht en de goede verzorging
Geert

Midweekvakantie

Maandag 3 juni. Alle deelnemers waren mooi op tijd gearriveerd bij Preston Palace, het hotel waar we dit jaar weer zouden verblijven. Jammer was dat Lenie van de Vloet op doktersadvies moest thuis blijven, zodat we in totaal met 18 personen waren. Als oplossing zou Piet Kleppe samen met zijn vrouw Anneke op een tandem rijden (als dat maar goed gaat!!) Nadat de kamers verdeeld waren konden we tot etenstijd nog wat rondhangen op het terras of op de kamer. s‘Avonds gingen er enkele naar de kermis en daarna nog een tijdje borrelen in de bar.

Koffie drinken op het terras van Fraans Marie.Dinsdag 4 juni. Iedereen werd verzocht om 8.00 uur bij het ontbijt te zijn, zodat we op tijd konden vertrekken voor onze eerste tocht. Om 9.30 uur zat iedereen op de tandem en begon een mooie tocht langs prachtige weilanden, uitgestrekte velden en heel mooie huizen. Het viel iedereen op hoe mooi de mensen in het Twentse land hun huizen en tuinen onderhielden. De koffie dronken we op het terras van Fraans Marie in Albergen (op de foto enkele deelnemers op het terras), een mooie locatie dat in 2018 was uitgeroepen tot het beste terras van Nederland.  Het was prachtig weer, dus we konden lekker buiten zitten. Daarna verder door kleine dorpjes van de gemeente Tubbergen om vervolgens in Preston Palace te gaan lunchen.
Na de lunch de andere kant op via een heel lang fietspad door de stad Almelo en vervolgens een heel stuk door de gemeente Twenterand. In Vriezenveen werd er op een terras uitgerust en nog iets gedronken, voordat we weer terugreden naar het hotel. We kwamen om 17.00 uur aan en hadden die dag 56 km. gefietst. Het weer was de hele dag goed gebleven en ondanks de voorspelling dat het in de avond zou gaan onweren, konden we ’s avonds nog lang buiten zitten.

Tuus heeft weer een ijsje gescoordWoensdag 5 juni.  Het was prima weer toen we deze ochtend op de tandems stapten voor een mooie tocht richting Zenderen, gemeente Borne. Ook nu konden we weer koffie drinken buiten op het terras van restaurant 't Maatveld. Daarna gingen we over een heel mooi fietspad, langs beekjes en kleine valleien. Wat is Nederland toch mooi, iedereen zat volop te genieten tijdens deze rit!! Dit keer was ons lunchadres bij een boerderijwinkel met Twentse streekproducten in het plaatsje Hertme, waar we op het terras ons boterhammetjes konden oppeuzelen. Na de lunch hadden we weer een heel rustige route over kleine weggetjes en vele fietspaden richting Saasveld. Een laatste stop, bij eetcafé 't Coophuys waar we heel vriendelijk werden ontvangen en waar ze ook heerlijke ijscoupes hadden, hè Truus, voordat we terug gingen naar het hotel. Het laatste stuk was een lang fietspad, helemaal langs het kanaal, dat dichtbij P.P. uitkomt. Iedereen heeft genoten van deze prachtige tocht en ook nu hadden we weer 57 km. gefietst. Helaas konden we in de avond niet zo lang buiten zitten, het werd koud en begon flink te waaien, dus werd het gezellig in de bar.
Op de foto Truus die ook deze vakantie weer een flinke sorbet heeft gescoord.

Donderdag 6 juni. Deze ochtend was het aanmerkelijk kouder dan de vorige dagen, het was grijs en zag er dreigend uit, dus warme kleding aan en regenjassen bij de hand. Dit keer ging de tocht langs het kanaal, richting Tubbergen, waar we in het centrum bij “’t Oale Roadhoes” (bekend van andere keren) koffie gingen drinken. Dit keer niet op het terras, enkele hadden het zo koud dat er sokjes gekocht moesten worden voor de koude voeten!! Voordat we naar ons lunchadres gingen, kwamen we langs het mooie plaatsje Ootmarsum, daar namen we een korte pauze om het plaatsje eventjes te bezoeken. Ook nu waren het weer prachtige weggetjes en fietspaden waar we ondanks het koudere weer toch van konden genieten. De lunch hadden we op camping De Haer, waar we heel vriendelijk werden ontvangen, door een heel attent echtpaar. Voor de laatste stop op deze dag, kregen we voor het eerst te maken met een lekke band, Piet Kleppe had in een punaise gereden, helaas. De stop was op een terras bij Albergen, buiten met de jassen aan en erg vriendelijk personeel. We hebben deze week gemerkt dat het Twentse volk erg vriendelijk is!! Toen we om 17.00 uur weer terug waren bij het hotel hadden we 53 km. gefietst. Na het avondeten werden we allen verzocht om buiten bij elkaar te komen, waar Willeke en Ine de tafels bij elkaar hadden geschoven, zodat we deze dagen konden evalueren. Truus nam het woord om Johan en Piet te bedanken voor de geweldige organisatie en overhandigde hen namens het bestuur een diner bon. Ook nam Johan nog even het woord om te zeggen dat alles zo goed was verlopen en hij heel tevreden was over deze dagen. Piet bedankte Mark van de Broek voor zijn geweldige steun iedere keer als dat nodig was. Ook deze avond werd gezellig afgesloten in de bar.

Vrijdag 7 juni.  Na het ontbijt, de koffers waren al gepakt, vertrok iedereen huiswaarts. Johan en Piet, bedankt voor jullie inspanningen om van deze midweek een fijne vakantie voor iedereen te maken.

Marie-Josee.

25 mei, tandemtocht jac Koolen

Ondanks de slechte weersvoorspellingen voor de ochtend waren 31 mensen naar Non Plus Ultra gekomen om deel te nemen aan de tandemtocht van Jack Koolen, die uitgezet was door Pieter en Corrie Riedijk.
Jack zei in zijn welkomstwoordje trots te zijn op alle aanwezigen, die ondanks het slechte weer toch allemaal gekomen waren. De koffie bij Non Plus Ultra werd ons aangeboden door Jack. Omstreeks 10.45 uur (wij hadden eerst gewacht tot de buien over waren) werd het startsein voor de tocht gegeven en met 12 tandems en 7 losse fietsen gingen we op pad.
Gelukkig bleef het verder droog met af en toe zelfs een knipoog van de zon.
En er stond geen wind. Via de polder reden we naar het water om langs het water naar het Nauw van Bath te fietsen waar we de vub stop hielden.  Daarna reden wij verder langs het water via onder meer de plaatsen Waarde en Gawege naar ons lunchadres "Eetcafé De Krab" in Krabbendijke.
Na de lunchpauze vervolgden wij onze tocht door de polders en langs het spoor om uiteindelijk weer bij Non Plus Ultra uit te komen. In totaal hadden wij er toen ca. 40 kilometers op zitten en konden wij op het terras heerlijk nagenieten onder het genot van een lekker drankje.
Pieter, Corrie en Jack bedankt voor de mooie tocht.
Johan Merkx

18 mei, de tocht van Adje en Dennis

vudb-stop bij een veld vol met paarse bloemenHet was al vroeg behoorlijke druk deze morgen in Dorpshuis de Vossenkuil in Oud Vossemeer, de startplaats van Adje en Dennis voor hun tandemtocht. Na de koffie / thee met een heerlijke Zeeuwse Bolus vertrokken we met veertien tandems en vier losse fietsers.
Zoals Huib vooraf al het gemeld ging het eerste deel (van Adje) door de Zeeuwse polders. Net voorbij Poortvliet was er een vudb-stop bij een groot veld met mooie paarse bloemen. 'Is er al iemand die weet welke bloemen het waren?' Na de stop ging het richting Scherpenisse waar de lunchpauze was bij 't Packhuys. Hier op het terras aan het haventje was het goed toeven.
Na de lunchpauze (deel Dennis) reden op het fietspad langs het water tot de vudb-stop aan de haven van Sint-Annaland. Van hieruit ging het weer door de polder terug richting Oud-Vossemeer.
Hier werd, onder het genot van een drankje, nog even nagepraat over de mooie tocht voordat iedereen weer naar huis ging.
Huib, Adje en Dennis, bedankt voor de mooie tocht.
Johan van Nassau

Op bijgaande foto: de vudb-stop bij het paarse bloemenveld

11 mei, de tocht van WTC De Spartaan

Deze zaterdag stond de tocht van Anneke Klaassen op het programma. Zoals elk jaar wordt de tocht van Anneke uitgezet door WTC De Spartaan uit Putte. Deze traditie vloeit voor uit he feit dat vele jaren geleden Nico van Houwelingen de voorrijder was van Anneke. Nico was ook lid van De Spartaan. Nadat Nico was ovrleden, hebben de spartanen deze traditie voortgezet.
De ontvangst was bij MFC De Biezen in Putte. Daar werden we welkom geheten door een jarige Anneke en zes leden van De Spartaan. De koffie werd aangeboden door De Spartaan, terwijl Anneke voor een gebakje gezorgd had. Nadat we voor Anneke een ''Lang zal ze leven...'' gezongen hadden kon het sein voor vertrek gegeven worden. Twaalf tandems, vijf losse fietsers en zes begeleiders van De Spartaan begonnen aan de fietstocht. Het eerste gedeelte ging via de Putseweg naar Huijbergen. Vandaar via de Huijbergseweg en de Heimolen naar ons lunchadres in Woensdrecht ''Non Plus Ultra''. Hier konden we genieten van onze boterhammen en aangezien het aspergetijd is werd er ook door velen een kop aspergesoep besteld.
Na de lunchpauze ging het door de polder richting Ossendrecht en vandaar weer naar Putte.
De hele rit hebben we schjitterend weer gehad. Het bleef droog met toch wel stevige wind.
Bij tergugkomst in MFC De Biezen kregen we nog een drankje en een hapje aangeboden door De Spartaan. Eric de Waal bedankte de begeleiders van WTC De Spartaan voor het uitzetten van deze tocht en de goede zorgen eromheen.
Hopelijk weer tot volgend jaar.
Gerad van de Broek.

Op bijaagnde foto de jarige Anneke met Piet naast de versierde fiets.

4 mei: de tocht in Fijnaart

Onderweg naar Fijnaart werden we verrast door flinke hagelbuien, oei, oei dat beloofde wat voor deze dag. Bij de Fendertse Hoeve werden we ontvangen door Tini, zijn vrouw en dochte. Iedereen r. We kregen koffie aangeboden door de uitbater en een heerlijke appelflap door de zus van Geert Polak en haar man. Heerlijk!!!

We vertrokken op tijd met acht tandems en vijf fietsen. Iedereen trok gauw handschoenennaan en enkelen hadden een lekkere warme muts op want er stond ook een stevige koude wind. We reden Fijnaart uit richting Oude Molen en vandaaruir verder naar Zwigelspaan. We kwamen uit opeenheel lang, breed fietspad, waar auto's gedoogd werden, maar de fietser voorrang had. Halverwege een vudb-stop en weer verder. Het was stevig trappen, met een stevige wind, vaak opzij maar ook regelmatig op kop. Na dit lange fietspad verder over diverse dijkjes richting buurthuis ''De Driehoek''.
Ook dit jaar werden we hier door vier vrijwilligers gastvrij ontvangen met een heerlijke kom tomatensoep, Koffie of thee en diverse lekkere broodjes. Het was lekker warm binnen en iedereen liet het zicht goed smaken. Wat fijn dat er zoiets nog bestaat! Jac bedankte de leden van het buurthuis en na een kwartiertje (er kwam nog een flinke hagelbui aan) stapten we weer op onze stalen rossen. De zon scheen toen we langs Helwijk en Willemstad reden maar vlak voor een bruggetje richting Dinteloord moesten we gauw gaan schuilen want er kwam een flinke bui an. Na de vudb-stop (volgens Alex voortaan benoemen als bananenstop) reden we door Dintelood en zo weer terug naar de Fendertse Hoeve Met nog meer wind dan in de ochtend, maar wel droog.
Bij aankomst waren er tandems bij waarvan de acu totaal leeg was. Men had flink gebruik gemaakt van de ondersteuning. Na een drankje ter afsluiting ging iedereen weer voldaan naar huis.
Tini bedankt, het was een mooie tocht, en dat het zo waaide, Jammer dan!!
Marie-Josee

Op bijgaande foto: Gelukkig was een plaatje om te schuilen tijdens een flinke bui tijdens het middagdeel van de route.

20 april, tocht Steenbergen van Lenie Maniën

Waar we vorige week nog dik ingepakt verschenen op het startadres, voor vandaag waren de korte broeken en zomershirtjes uit de kast gehaald. Wat een stralend weer was het. Dat was meteen te merken. Niemand had moeite gehad om zijn bedje uit te komen leek het wel, want om kwart voor tien was er al een flink aantal mensen aanwezig op het startadres, zaal Koch in Welberg.

Het eerste kopje koffie werd ons aangeboden door Lenie en haar man Ton en Rinus. Rinus Fierens, die de tocht voor Lenie had uitgezet, had bij de Jumbo in Steenbergen gratis appelflappen voor Vigeta geregeld. Dank je wel Jumbo. Ze smaakten heerlijk.
Om half elf werd het startsein gegeven. We vertrokken met 11 tandems en 8 losse fietsen. We fietsten door Steenbergen langs de haven en fort Henricus en daarna door De Heen naar de sluis Beneden Sas, waar we de VUB-stop hielden. Een aantal mensen beklommen even de trap om bovenaan van het uitzicht te genieten. We werden daar op die mooie plek ook nog even verrast met een nog warm worstenbroodje, gebakken door Ton, de echtgenoot van Lenie. Ze smaakten heerlijk. Na de stop fietsten we over rustige polderwegen richting Sint Philipsland waar we in het dorpshuis onze bammetjes konden verorberen.
Na de lunch fietsten we langs het water richting Oud Vossemeer, we staken de brug over naar Nieuw Vossemeer en fietsten door Nieuw Vossemeer. Tijdens de VUB-stop kregen we nogmaals een worstenbroodje, nu waren ze niet warm meer, maar nog steeds heerlijk. Via Notendaal fietsten we weer terug richting Welberg, waar we allemaal nog even nagenoten van deze zonovergoten dag en een mooie tocht onder het genot van een lekker koel drankje.
Rinus en Lenie bedankt voor deze mooie tocht en alle verwennerijen.

Op bijgaande foto Lenie, links, en Rinus

Tocht 13 april, Tholen

Ter nagedachtenis aan hun vader Jo de Kok en omdat zij Vigeta een warm hart toedragen hadden Linda en Leanne ook dit jaar weer een tocht voor ons uitgezet op Tholen.
We verzamelden bij eetcafé Hart van Tholen. Leanne en Linda hadden een parkeervergunning geregeld voor de tandemkarren op de Markt, waar we heel blij mee waren. Top!
Bij de koffie kregen we een heerlijke Zeeuwse bolus, aangeboden door de moeder van Leanne en Linda.
Linda heette ons welkom en vertelde meteen dat zij wegens drukke werkzaamheden met pijn in hun hart hebben moeten besluiten om deze tocht voor de laatste keer voor ons uit te zetten.
We startten met 10 tandems en 5 losse fietsen. Iedereen was warm ingepakt vanwege de koude weersvoorspellingen, maar al bij al mochten we niet klagen. Ja, het was fris, maar het zonnetje deed erg goed haar best. We fietsten Tholen uit richting de Oesterdam waar we met de wind in de rug en het zonnetje erbij heerlijk langs het water fietsten richting Gorishoek. Na Gorishoek fietsten we over mooie rustige wegen door de smalle straten van Scherpenisse naar het lunchadres De Kruytenburg in Poortvliet.
Na de lunch fietsten we over mooie dijken die veelal geel kleurden door het bloeiende koolzaad. Tijdens de VUB-stop werd door Linda een groepsfoto gemaakt en werden we door Alex beziggehouden met een door hem opgegeven raadsel. (Je hebt het bijna nooit bij je. Je hebt het bijna nooit nodig. Maar als je het nodig hebt en je hebt het niet bij je, dan heb het nooit meer nodig. Ra ra wat is het? Oplossing bij Alex bekend.).
Na de stop fietsten we via Oud Vossemeer terug naar Tholen.
Het was een prachtige tocht van iets meer dan 35 kilometer.
We kregen van Leanne en Linda nog een lekker snackje aangeboden voor bij de borrel om weer op te warmen.
Leanne en Linda hartelijk dank voor deze mooie geslaagde fietsdag vandaag. En tevens heel veel dank aan alle De Kokjes voor hun inzet en betrokkenheid voor Vigeta de afgelopen jaren. Dat hebben wij allen erg gewaardeerd! Dank, dank, dank. Het gaat jullie goed!

6 april. De eerste tocht van het tandemseizoen 2019

Wat had iedereen er weer zin in om na de lange winterstop de stramme spieren weer wat losser te maken.
En een betere start hadden we niet kunnen wensen. Meteen een voor iedereen nieuw startadres: Gemeenschapshuis De Blokhut in Helwijk. Omdat Johan en ik aan de vroege kant waren hadden we even de gelegenheid een praatje te maken met de enthousiaste beheerders die vol trots vertelden wat er allemaal gedaan werd in dit gemeenschapshuis. Ook vertelden zij dat ze heel veel vrijwilligers hadden die meehelpen dit gemeenschapshuis te onderhouden en schoon te maken en ook de speeltuin voor het gemeenschapshuis werd helemaal onderhouden door de bewoners van Helwijk. Prachtig toch zo’n hechte gemeenschap.
We werden welkom geheten door Lenie v.d. Vloet die helaas zelf niet mee kon fietsen. Daarna nam Geert het woord om te vertellen dat het voor hem weer even een “thuiskomstgevoel” was hier in Helwijk/Willemstad, zijn geboorteplaats.
Geert had een sponsor gevonden voor het eerste kopje koffie en Lenie vd Vloet had gezorgd voor een overheerlijke koek voor erbij.
Om half elf stapten we op onze stalen rossen: 8 tandems en 6 losse fietsen. Het weer was prima, een beetje aan de frisse kant en bewolkt maar droog en bijna geen wind.
We reden Helwijk uit over mooie dijken met prachtige vergezichten langs Oudemolen, Fijnaart, Standdaarbuiten naar het lunchadres in Oudenbosch.
Ook het lunchadres was voor ons allen nieuw. De kantine van de atletiekvereniging in Oudenbosch. Een prachtige kantine die door zijn gezellige inrichting met mooie tafels en comfortabele zachte stoelen een huiselijke sfeer uitstraalde. Ook daar zorgden vriendelijke vrijwilligers voor de koffie/thee voor ons en nadat iedereen voorzien was kwamen zij gezellig tussen ons in zitten om een praatje te maken.
Na de lunch fietsten we Oudenbosch weer uit om via Oud Gastel en Heiningen weer terug te fietsen naar Helwijk. Net voordat we Helwijk binnenreden liet Geert ons nog even een extra stop maken bij zijn geboortehuis, waar hij met zijn ouders en zestien kinderen en opa woonde. Ook wees hij ons nog de school waarop hij gezeten had.
Rond drie uur kwamen we weer aan bij De Blokhut waar we nog even genoten van een drankje. En omdat er nog een beetje geld over was van de sponsor van Geert werden we nog getrakteerd op een lekkere bitterbal.
Lenie, Mark, Piet en Wilma bedankt voor de mooie tocht en alle verwennerijen.
Het was een prachtig begin van het tandemseizoen.

Joke Merkx

Op bijgaande foto: Piet heeft er weer voor gezorgd dat de kar met tandems weer klaar staat voor de start van het nieuwe tandemseizoen.

Laatste bowlingmiddag

Het was deze vijfde en alweer laatste bowlingmiddag van het seizoen 2018-2019 iets minder druk. Dat zal wel te maken hebben met het carnaval dat dit weekeinde volop was losgebarsten.

Door de deelnemers die er wel waren werd er toch weer fanatiek gestreden voor een goed resultaat. Het ging niet alleen om een mooie dag score, met eventueel een mooie fruitmand als prijs, maar ook om nog zoveel mogelijk punten te scoren voor het eindklassement.
Voordat hij de uitslagen bekend maakte kon de voorzitter nog melden dat er een tandem met ondersteuning is aangeschaft. Een prettige gedachte met het oog op de ouder wordende doelgroep.
Met een score van 203 punten was de eerste plaats in de A-categorie deze dag voor Joke Delhez. Voor de tweede tweede plaats was er een gelijke stand voor Anneke Klaasen en Addy Schrauwen met 200 punten.
Bij de B-categorie was de eerse plaats voor Mark van de Broek met 213 punten. Ook hier was er voor de tweede plaats een gelijke score voor Piet Otto en Ria Hogers met 204 punten.
Nadat ook alle punten van deze middag waren opgeteld in de seizoenlijst was het tijd om ook de eindwinnaars bekend temaken.
In de A-categorie was de beker voor Addy Schrauwen, 212 punten, met op de tweede plaats Jac Koolen, 200 punten, en een derde plaats voor Frans Adams met 186 punten
In de B-categorie ging de beker voor de eerste plaats naar Rinus Schrauwen met 285 punten. Hier was de tweede plaats voor Tini Nuiten met 256 punten en een derde plaats voor Marja Adams met 210 punten.
Na loting tussen de winnaar van de A-categorie Addy Schrauwen en de hoogst scorende visueel gehandicapte uit de B-categorie, Lenie van de Vloet, ging de wisselbeker naar Lenie.
Nu is het tijd om weer te gaan trainen voor het tandemseizoen dat op 6 april begint met de tocht van Lenie van de Vloet.
Johan van Nassau

Op bijgaande foto's Addy en Rinus die hun beker in ontvangst nemen.

Uitslag bowling 2 maart

Ria Hoogers

Monique van Helden

Lenie Manniën

Dingeman Hogers

4e bowling, zaterdag 2 februari

Het was een mooie opkomst bij deze 4e bowlingmiddag van het seizoen 2018-2019. Er waren negen deelnemers in de A-categorie en 22 deelnemers in de B-categorie. Evenals de vorige dagen werd er ook nu weer flink gestreden voor een goed resultaat.

Bij de A-categorie was de eerste plaats voor Ger van Loon met 218 punten voor Jac Koolen met 207 punten. De derde plaats was voor Esmeralda Dagelinckx met 198 punten.
Bij de B-categorie was de eerste plaats voor Tini Nuiten met de hoge score van 225 punten. De tweede plaats was voor Kitty van Helmond met 206 punten voor Cor van Nijnatten met 205 punten.
De volgende bowlingmiddag, alweer de laatste van het seizoen, is zaterdag 2 maart.
Het is volgens mij inmiddels wel bij iedereen bekend maar meld het toch nog maar een keer: ''Er is na afloop geen koffietafel''.
Johan van Nassau

Op bijgaande foto staan links Joke en Kitty gespannen te kijken of er veel kegels gaan vallen. Rechts staat Jac, geholpen door Piet, klaar voor  een nieuwe poging.

Uitslag Februari

Tini Nuiten1

Lenie Maniën

Wim Brocatus

Jaantje Luijks

Anneke Kleppe

Nel Schaft

Marie-Josee van Eijk

3e bowling, zaterdag 5 januari

Het was heerlijk druk deze eerste bowlingmiddag van het nieuwe jaar. Veel mensen die in de winter niet komen bowlen waren nu aanwezig om te toosten en elkaar een mooi en gezond 2019 te wensen. Ook enkele mensen van stichting  ''Ons Zeeland'' waren daarvoor naar Tholen afgereisd.
Natuurlijk werd er ook nog gebowld deze middag. De winnaar bij de A-categorie was Anneke Klaasen met 212 punten voor Frans Adams met 206 punten en een derde plaats voor Addy Schrauwen met 205 punten.
Bij de B-categorie ging de overwinning naar Cor van Nijnatten met 216 punten. De tweede plaats was voor Marina de Wit met 205 punten voor Marie-Jose van Eijk met 201 punten.
De volgende bowling is zaterdag 2 februari 2019.

Uitslag Januari

Marie-Josee van Eijk

Lenie Graner

Lenie Manien

Joep Floren

Stijn

2e bowling, zaterdag 1 december

Het was deze zaterdag iets minder druk dag de vorige bowlingmiddag. Dat zal wel te maken hebben met het sinterklaasfeest en al in veel gezinnen deze avond pakjesavond geviers werd.
Het ging gelukkig niet ten koste van het fanatisme om een goed resultaat neer te zetten en voor en na het bowlen gezellig wat te drinken en bij te kletsen.
Bij de A-categorie was de winst voor Ger van Loon met 191 punten. De tweede plaats was voor Wim Brocatus met 187 punten voor Jac Koolen met 185 punten.
Bij de B-categorie was de winnaar met een volgens mij nog nooit eerder gehaalde score van 235 punten Rinus Schrauwen. De tweede plaats was voor Kitty van Helmond met 214 punten en met een score van 209 punten werd Sam de Wit derde.
De volgende bowlingmiddag is zaterdag 5 januari 2019.

Uitslag December

Wim Brocatus

Lenie v.d. Vloet

John Hogers

Mark v.d. Broek

Start bowlingseizoen 2018 / 2019

Zaterdag 10 november was de start van het bowlingseizoen 2018-2019 in bowlingcentrum De Thoolse Brug in Tholen. De deelnemers hadden er zin in en er werd flink gescoord. Er waren 7 deelnemers in de A-categorie en 21 in de B-catergorie.

Voordat Johan de uitslag bekend maakte nam Frans nog even het woord. Hij bedankte iedereen voor zijn of haar bijdrage aan de Vigeta Bridgedrive. Mede dankzij de vele deelnemers aan de drive, 76 paren, en de mooie prijzentafel voor de loterij kan er een bedrag van ongeveer 1700 euro worden bijgeschreven op de rekening van Vigeta. Met een spontaan aangeheven Fransje bedankt maakte de deelnemers duidelijk de inzet van Frans erg te waarderen.
De winnaar bij de A-categorie was Addy Schauwen met 203 punten. De tweede plaats was voor Ger van Loon met 195 punten voor Joke Delhez met 194 punten.
De winnaar bij de B-categorie was Dingeman Hogers met de hoge score van 220 punten. Lenie v.d. Vloet werd tweede met 115 punten en de derde plaats was voor Piet Kleppe met 211 punten.
De volgende bowling is zaterdag 1 december.

Uitslag November

Dingeman Hogers