Sluiting tandemseizoen 2023

Zaterdag 7 oktober; sluiting van het tandemjaar. Op deze dag worden wij om 12.00 uurver wacht bij Non Plus Ultra, Grindweg 2, 4634 PP Woensdrecht. Tel: 0164 – 612165. Wil iedereen zich voor 30 september opgeven bij Johan Merkx tel: 0164 – 682796. Ook de partners van de voorrijders en van de doelgroep zijn van harte welkom.

Prijzen Vigeta Bridgedrive

Zaterdag 11 november is de Vigeta bridgedrive, evenals andere jaren vragen wij aan iedereen ongebruikte en non-food spullen of een financiële bijdrage voor de verloting op deze dag. Deze kunnen jullie afgeven aan een van de bestuursleden.

Kitty van Helmond is verhuisd

Kitty van Helmond heeft ons gevraagd jullie mede te delen dat ze onlangs is verhuisd. Haar nieuwe adres is:
AG Bodaan Kennemerhart,
Kamer 7,
Bramenlaan 2,
2116 TR. Bentveld.

Rabo clubsupport

Het is dit weekend nog mogelijk om te stemmen tijdens de actie Rabo clubsupport. via www.rabobank.nl/leden/clubsupport
DUS, als je lid bent van de Rabobank ga naar de website en stem op onze stichting zodat we ook dit jaar weer een mooie bijdrage mogen ontvangen.
Vraag ook aan familie, vrienden en bekenden om op Vigeta te stemmen als  ze lid zijn van de Rabobank.

Startadressen

Zoals gewoonlijk starten alle tochten om 10.30 uur en vanaf 10.00 uur is het eerst even koffie of thee drinken.
En dan nu de startplaatsen voor april en mei:

Zaterdag 29 juli; de tocht vanuit Kruisland.
Peter van Kuijk was weer bereid om vanuit zijn woonplaats een mooie tocht uit te zetten. Het startadres is: Gemeenschapshuis Siemburg, Gr. Engelbrechtstraat 14, Kruisland. Tel: 0167 – 536785. Graag parkeren aan de achterzijde want daar is een groot parkeerterrein.

Zaterdag 5 augustus; de tocht van Truus Gelten.Ook dit jaar start de tocht van Truus weer bij de  familie Kint, Koeveringsedijk 20, 4651 PK Steenbergen. Tel: 06 – 47 77 24 81.

Zaterdag 12 augustus; de tocht vanuit Roosendaal.Johan van Nassau was bereid om een tocht uit te zetten vanuit zijn geboorteplaats en hij start bij Huis ten Halve, Kruisstraat 60, 4707 RC Roosendaal.
Tel: 0165 – 533343.

Zaterdag 19 augustus; de tocht van Ria Hogers. Deze tocht start bij de Camping De Posthoorn, Pierestraat 16,4715 RP Rucphen. Tel.: 0165 341688. Het restaurant gaat om 10.00 uur open.

Zaterdag 26 augustus; de 2e speciale tocht. Deze tocht begint bij het Dorpshuis Apeldoorn, 2e Vlietweg 9, 4415 AE Oostdijk. Tel: 0113 -503054.
Boterhammen klaarmaken voor de lucnh hoeft vandaag niet. De dag zal geheel verzorgd worden door Vigeta.
Iedereen die mee wil gaan met deze speciale tocht moet zich voor 20 augustus aanmelden bij Johan Merkx,
tel: 0164 – 682796. Ook moet iedereen voor eigen vervoer zorgen.

Zaterdag 2 september; de tocht van Sam de Wit.Sam en Marina starten hun tocht bij  “De Distel“, Kade 46, 4703 GH Roosendaal, tel: 0165-56 38 00.

Zaterdag 9 september;  VERVALLEN ivm verwachte temperaturen van31 graden.

Zaterdag 16 september; de tocht vanuit Halsteren.  Piet Brocatus heeft voor ons een tocht uitgezet en we vertrekken vanaf De Kannebuis, Poelekes 10, 4661LR Halsteren. Tel: 06-25467799

Zaterdag 23 september; de tocht van Ger van Loon. Ger start zijn tocht bij cafe De Goudden Leeuw, Kerkplein 3, 4709 BJ Nispen. Tel: 0165-365423.

Zaterdag 30 september: tocht van Mark van de Broek. Mark start zijn tocht bij Gemeenschapshuis 'De Blokhut' in HELWIJK, Prins Bernhardplein 2, 4797HT Willemstad. Tel.: 0168-472978.
LET OP!!! het is in het dorp HELWIJK dat valt onder de gemeente Willemstad.

Deelname aan de Tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,20 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,35 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in oktober en november

20 oktober Addie Schrauwen

5 november Esmeralda Dagelincxk