Opgeven voor de sluiting

Maanda 11 oktober is de uiterste datem om je op te geven voor de sluiting van het tandemseizoen op 16 oktober.

RABO clubsupport: Breng je stem uit op stichting Vigeta

De actie RABO clubsupport is weer gestart. Van 4 t/m 24 oktober is het weer mogelijk om te stemmen voor je favoriete club of stichting. Dus als je lid bent van de Rabobank breng dan je stem uit op Stichting Vigeta via de RABO-app of www.rabobank.nl/leden/clubsupport. Hoe meer stemmen we krijgen hoe groter de financiele bijdrage van de bank. Vraag aan familie, vrienden en bekenden of zij ook hun stem willen uitbrengen op Vigeta.

OR-code op papier aanvragen 0800 1421

Als je geen smartphone hebt een ook niet kunt printen is het mogelijk om via de telefoon een geprinte versie aan te vragen en via de post thuis te laten sturen. Het nummer is: 088 1421. Je moet wel je BSN nummer en je poscode klaar houden.

LET OP ! ! ! QR-code nodig

Vanaf zaterdag 25 september moeten ook wij een QR-code tonen als we een café of restaurant bezoeken. Zaterdag 2 oktober heb je die nodig als we starten in Kruisland. Als je geen smartphone hebt moet je die code uitprinten om te kunnen tonen. Als je dat zelf niet kunt zou je iemand uit de familie kunnen vragen dat voor je te doen.

PLUS clubsponsor

Als je je boodschappen bij de PLUS supermarkt doet krijg je, van 5 september t/m 13 november, bij iedere tien euro die je besteed een sponsorpunt. Die kun je via de website plus.nl/sponsorpunten activeren en aan je favoriete club of stichting schenken. Hoe meer punten hoe meer euro's dat opleverd. Ook Stichting Vigeta staat in die lijst, dus als je punten krijgt zou het fijn zijn als je die aan Vigeta wil schenken.

Beste Vigetavrienden,

Wat fijn dat wij weer kunnen starten met de tandemtochten.

Op de eerste plaats het verzoek het programma goed te lezen, omdat de tochten niet allemaal op een gelijk tijdstip eindigen.

Verder zullen i.v.m. Corona een aantal regels in acht genomen moeten worden omdat de 1,5 meter afstandseis nog steeds geldt. Dus:

Begroet elkaar op afstand.

Evenals voorgaande jaren moet de tandem op tijd (uiterlijk woensdag voor 12.00 uur) gereserveerd worden bij Johan Merkx (tel. 0164-682796).
Het vervolg van het programma zal – zoals gebruikelijk – via de website van Vigeta (of de zwart-wit-mededeling)  bekend worden gemaakt.

LET OP ! ! !:
Het Coronavirus is er nog steeds. Dus mochten maatregelen van de rijksoverheid daartoe aanleiding geven dan zal het programma aangepast moeten worden. Houd ook hiervoor de website van Vigeta in de gaten !

Tandemprogramma 2021

Zaterdag 10 juli
Tocht vanuit  Dorpshuis "De Vossenkuil", Bou Kooijmanstraat 48, 4898 AM Oud-Vossemeer tel. 0166-672737 (uit te zetten door Geert Polak).

Zaterdag 17 juli
Tocht vanuit party restaurant "Rozenoord", Beukenlaan 14, 4624 AE Bergen op Zoom tel. 0164-234210 (uit te zetten door Pieter Riedijk voor Jack Koolen).Verzamelen om 09.30 uur en vertrek om 10.00 uur. Terug op startadres om ca. 12.30 uur

Zaterdag 24 juli
Tocht vanuit de kantine van atletiekvereniging "Spado" op sportpark Rozenoord, Beukenlaan 16, 4624 AE Bergen op Zoom (uit te zetten door Joke en Johan Merkx voor Kitty van Helmond).
Verzame len om 09.30 uur en vertrek om 10.00 uur. Terug op startadres om ca. 12.30 uur

Zaterdag 31 juli
Tocht vanuit Café van T, Wernhoutseweg 116 4884 AZ, Wernhout tel. 076-5976593 (uit te zetten door Rinus en Addie Schrauwen).
Verzamelen om 09.30 uur en vertrek om 10.00 uur, maar in de middagpauze gelegenheid om je eigen gesmeerde boterhammen op te eten bij de Harmoniezaal, St. Bavostraat 62 te Rijsbergen. Terug op het startadres om ca. 15.00 uur

Zaterdag 7 augustus
Tocht vanuit café Huis Ten Halve, Kruisstraat 60, 4707 RC Roosendaal, tel. 0165-533343 (uit te zetten door Sam en Marina de Wit)

Zaterdag 14 augustus
Tocht vanuit Buurthuis 't Weike, Kerkstraat 82, 4664 BS Lepelstraat. tel. 0164-686319. (uit te zetten door Gerard v.d. Broek).

Zaterdag 21 augustus
Tocht vanuit café Donkenhof, Roosendaalsestraat 61, 4724 AB Wouw, tel. 0165-301288 (uit te zetten door Herman Brocatus en  Joep Floren voor Ger van Loon)

Zaterdag 28 augustus
Tocht vanuit "Het Dorpshuis", Westvoorstraat 3, 4671 CC Dinteloord, tel. 0167-528448  (uit te zetten door Piet Otto, Wilma en Mark)

Zaterdag 4 september
Tocht vanuit het verenigingsgebouw van Buurtvereniging De Driehoek, Kwartiersedijk 1a, 4793 RD Fijnaart tel. 0168-463511 (uit te zetten door Tini Nuiten)
LET OP ! ! !:
 . Voor soep en broodjes wordt gezorgd.

11 september
Tocht van Frans Adams. Een HELE tocht met de mogelijkheid om de eigen boterhammen op te eten. De tocht zal i.v.m. Corona in Nederland worden uitgezet.
Verzamelen om 09.30 uur en vertrek om 10.00 uur. Terug op startadres om ca. 15.00 uur.
Het startadres is Het wapen van Galder, Galderseweh 18, 4855 AH Galder. Tel: 076 - 8867747.

18 september
Tocht Esmeralda vanuit Partycentrum Rozenoord, Beukenlaan 14, 4624 AE Bergen op Zoom tel. 0164-234210.
Verzamelen om 09.30 uur en vertrek om 10.00 uur. Terug op startadres om ca. 12.30 uur..

25 september
Tocht Truus. Verzamelen aan de Koeveringsedijk 20 te Steenbergen. (voormalig koffiehuis fam. Kint)

2 oktober
Tocht vanuit Café Partycentrum Koch, Molenstraat 120, 4756 BH Kruisland. Tel: 0167 532435. Zowel startadres als lunchadres.

9 oktober
Tocht van Erik Loos
Startadres: De Wittenhorst, Lindelaantje 1a, 4661JK Halsteren

16 oktober
Sluiting bij Non Plus Ultra. Vanaf 12.00 uur verzamelen. Om ca. 12.30 uur aanvang koffietafel.

Deelname tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in oktober

20 oktober Addie Schrauwen