Startadressen juni en juli

Zoals gewoonlijk starten alle tochten om 10.30 uur en vanaf 10.00 uur is het eerst even koffie of thee drinken.

En dan nu de startplaatsen van de komende 2 maanden:

Zaterdag 27 juli; de tocht van Sam de Wit. Sam en Marina verwachten jullie in Brasserie T-Huis, Dennescheerdersdreef 11, 4707 PK Roosendaal. Tel: 0165-546438.
Er wordt deze dag (zaterdag 27 juli) gezorgd voor een hapje en een drankje zodat jullie geen lunch hoeven mee te brengen.

Zaterdag 3 augustus; de tocht van Frans Adams. Frans en Maria verwachten ons in “Hof Oud Strijbeek, Strijbeekseweg 57 4856 AA Strijbeek. Tel: 076 – 76 33 651.

Zaterdag 10 augustus; de tocht van Ria Hogers. Johan van Nassau heeft voor Ria weer een tocht uitgezet en hij verwacht ons op  Camping de Posthoorn, Pierestraat 16, 4715 RP Rucphen. Tel: 0165 341688.

Zaterdag 17 augustus; de 2e speciale tocht. Voor deze tocht starten we bij  Café Elsakker, Nieuwveerweg 2, 4841 KA Prinsenbeek Tel: 076 – 5412269.
Iedereen die mee wil gaan met deze tocht moet zich voor 10 augustus aanmelden bij Johan Merkx tel: 0164 – 682796. Ook moet iedereen voor eigen vervoer zorgen.

Zaterdag 24 augustus; de tocht vanuit Kruisland. Peter heeft weer  een tocht voor ons uitgezet en hij verwacht ons in Dorpshuis Siemburg, Graaf Engelbrechtstraat 14, 4756 AR Kruisland. Tel:0167–  AB Wouw.

Zaterdag 31 augustus; de tocht van Piet Brocatus. Piet verwacht ons vanaf 9.30 uur bij Gemeenschapshuis De Stelle, Dorpsweg 57, 4655 AD De Heen. Tel:06-28867263.
Parkeren kan tegenover  het gemeenschapshuis op het terrein van de familie Van Trier. Voor de lunch wordt gezorgd, dus men hoeft geen lunchpakket mee te nemen. Verzoek om een week van tevoren door te geven of men komt. Als je deelneemt dien je vóór 25 augustus dit kenbaar te maken aan Piet BrocatusLiefst per mail; pbrocatus@home.nl of 0164-683741. Niet opgegeven=is niet eten.

Zaterdag 7 september; de tocht van WouwDoet. De stichting WouwDoet organiseert weer een dagje voor ons. We worden verwacht bij café Donkenhof, Roosendaalsestraat 61, 4724 AB Wouw. Tel: 0165 – 301288.
We krijgen tussen de middag een lunch aangeboden, dus een lunchpakketje meenemen is deze dag niet nodig.

Zaterdag 14 september; de tocht van Eric Loos. Dit jaar start Eric zijn tocht vanuit De Kannebuis, Poelekes 12, 4661 LR Halsteren. Tel: 06 25467799.

Zaterdag 21 september; de tocht van Jack Koolen. Het startadres van deze tocht is op het ons zo bekende adres café  “Non Plus Ultra”, Grindweg 2, 4634 PP  Woensdrecht. Tel: 0164 – 612165.

Zaterdag 28 september; de tocht van Pieter Riedijk. Het startadres van deze tocht is ’Plaat Huiskamer’, Vogelaar 2, 4617 LG Bergen op Zoom. Tel: 06-12732214.

Deelname aan de Tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,20 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,35 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in juli, augustus en september

11 juli Peter van Kuijk
21 juli Eric Loos