Voorlopig GEEN tandemtochten

Gezien alle maatregelen en adviezen betreffende het coronavirus zullen er geen tandemtochten kunnen plaatsvinden totdat het toegestaan wordt om weer in een groep te rijden en de 1,5 meter afstandseis  wordt losgelaten.
Via de mail en de website zullen wij jullie op de hoogte houden.

Harry van Nijnatten weer thuis

Harry van Nijnatten is woensdagmiddag (13 mei) ontslagen uit het Bravis ziekenhuis. Hij is weer thuis in Oudenbosch.

Lintje voor Huib Bout

Onze Thoolse voorrijder Huib Bout heeft een koninklijke onderscheiding gekregen 'Lid in de Orde van Oranje-Nassau'
Hij kreeg deze onderscheiding voor zijn inzet voor water, de kerk, en het Rode Kruis.
Huib was zes jaar voorzitter en vrijwilliger van Watersportvereniging De Kogge. Sinds 2000 is hij diaken en vrijwilliger bij de Hervormde gemeente Immanuël in Tholen. Ook zet hij zich in voor het Rode Kruis en als voorrijder bij Stichting Vigeta.

Deelname tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in juni en juli

20 juni Wilma Otto