Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com

De tandemtochten voor juni en juli

Alle tochten starten om 10.30 uur en de koffie staat een half uur van te voren al klaar.

Zaterdag 1 juni; geen tandemtocht (tandems laden voor de midweekvakantie).

Maandag 3 juni t/m 7 juni Tandemvakantiemidweek.

Zaterdag 8 juni; geen tocht

Zaterdag 15 juni; de tocht vanuit Zegge.  Er zal geen tocht meer zijn van de Kiwanis in Zeeland, we hebben Gerard van de Broek bereid gevonden om een tocht voor ons uit te zetten en deze start in Zegge. Het startadres is:  Café-Zaal Kerkzicht, Onze Lieve Vrouwestraat 110, 4735 AG Zegge. Tel: 0165 - 534 381. Op het plein bij het café is er voldoende parkeergelegenheid.

Zaterdag 22 juni; de tocht van Jo van de Buijs.  In verband met de gezondheid van Harry van Nijnatten is besloten om deze tocht te verruilen met de tocht van 7 september. Joep Floren zal deze tocht uitzetten en het startadres is:SportparkPagnevaart, Kantine TOB, Pagnevaartweg 82a, 4731 HE Oudenbosch.
Tel: 0165 – 321722.

Zaterdag 29 juni ; de tocht van Ria Hogers.  Ria en Johan hebben weer een tocht uitgezet vanaf het zwembad in Rucphen. Het adres is: “De Vijfhoek”Kozijnenhoek 21, 4715 RE Rucphen. Tel: 0165 – 305050.

Zaterdag 6 juli; de tocht van Kitty van Helmond. Ook dit jaar weer start Kitty haar tocht bij het sportpark Rozenoord, Atletiekvereniging Spado, Beukenlaan 16, 4624 AE Bergen op Zoom. Tel: 0164 – 25 60 72.

Zaterdag 13 juli; uitwisselingstocht met “Ons Zeeland”. Vigeta is dit jaar aan de beurt om de tocht te organiseren. Deze zaterdag zal de tocht starten vanaf Restaurant “De Blauwe Pauw” Onze Lieve Vrouw ter Duinenlaan 199, 4641 RM Ossendrecht. Tel: 0164 – 67 25 46. Aansluitend zal hier een koffiemaaltijd zijn en een ieder die daar aan mee wil doen moet zich vòòr 6 juli opgeven bij Johan Merkx tel: 0164 – 68 27 96. De kosten van deze dag zijn € 10,-- per persoon.

Zaterdag 20 juli; de tocht van Ronald Leddy. Ook dit jaar zet Cees Matthijssen weer een tocht voor ons uit en hij wil deze tocht starten bij “Puts meuleke” Putseweg 50, 4641 SL Ossendrecht. Tel: 0164 – 655314.

Zaterdag 27 juli; de tocht van Addie Schrauwen. Ook nu hebben Addie en Rinus een tocht voor ons uitgezet en hun startadres is: Café-restaurant “De Moerse Bossen” Rucphenseweg 30, 4882 KC Zundert.
Tel: 076 – 5797979.

Mooie afsluiter 2018

Op de valreep van 2018 hebben wij bericht ontvangen dat Vigeta een donatie krijgt van het Meeussen fonds voor de aanschaf van twee nieuwe batterijen voor onze tandems. Een mooie afsluiter van 2018 waar we tijdens onze tochten in 2019 goed gebruik van zullen maken.
Mede namens onze doelgroep willen wij het bestuur van het Meeussen fonds hartelijk danken voor deze bijdrage.
Bestuur Stichting Vigeta.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.
felicitatieballon

Jarig in juni en juli