Crematieplechtigheid Toos Bosters

Geert Polak is deze week aanwezig geweest bij de crematie van Toos Bosters. Daar was hij samen met acht Vigetamensen van het eerste uur om afscheid te nemen van Toos. De neven en nichten hebben er een mooie dienst van gemaakt met goede toespraakjes en mooie muziek. Toos zou er tevreden over geweest zijn.

Vigeta midweekvakantie 2020

Ook in 2020 organiseert Vigeta weer een midweekvakantie. De vakantie is de eerste week van juni, 1 t/m 5 juni.
We gaan deze keer naar Hotel de Kruishoeve in Vught. Het is geen all inclusive hotel dus de consumpties zijn voor eigen rekening. De prijs voor de midweek is ook lager, 200 euro per persoon.
Je moet wel zelf een voorrijder regelen.
Inschrijven voor de midweek kan van 1 t/m 31 januari 2020 door overmaking van 200 euro op rekeningnummer NL65 RABO 0153 551 534 ten name van Stichting Vigeta onder vermelding van Midweek 2020.

Voorlopig tandemprogramma 2020

Onder het ''tabblad programma'' staat onder het bowling programma het voorlopig tandemprogramma 2020.

Deelname tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in februari

5 februari Herman Brocatus