Startadressen april en mei

De tandemtochten voor het nieuwe seizoen

Alle tochten starten om 10.30 uur en de koffie staat een half uur van te voren al klaar .

Zaterdag 16 april; de tocht vanuit Bergen op Zoom.
Ine van Eekelen is bereid gevonden om een eerste korte tocht uit te zetten en deze start bij Residentie Meilust, Bloemendaal 62, 4614 CZ Bergen op Zoom. Tel: 0164-271850. Dit zal alleen een tocht zijn in de ochtend en bij terugkomst kan men niet de boterhammetjes opeten in het restaurant, misschien een enkel broodje meenemen voor onderweg.

Zaterdag 23 april; de tocht van Sam en Marine de Wit.
Zij starten hun tocht bij café Huis ten Halve, Kruisstraat 60, 47078 RC Roosendaal. Tel: 0165-533343. Bij deze tocht is er om 12.00 uur een tussenstop in Nispen, om te eten en te drinken en rond 14.30 uur zijn jullie weer terug bij het startadres.

Zaterdag 30 april; de tocht van RTC De Spartaan.
Ook dit jaar is de touringclub weer bereid om een tocht voor ons uit te zetten. Ze verwachten ons bij “MFC de Biezen”, Schoolstraat 42, 4645 DA Putte.  Tel: 0164 – 60 27 90

Zaterdag 7 mei; de tocht van Jo van de Buijs.
Joep Floren is bereid om een tocht uit te zetten en wil starten bij cafe Pagnevaart, Oude Antwerpse Postbaan 79, 4741 SG Hoeven. Tel: 0165-503413.

Zaterdag 14 mei; de tocht vanuit België.
Maria en Frans willen hun tocht starten bij De Bijen Boerderij, Strijbeekseweg 62a, 4856 AB Strijbeek. Tel: 076 5327707. Maria Tel:  0478230585.

Zaterdag 21 mei; de tocht van Ger van Loon.
De tocht van Ger zal starten bij Restaurant De Wouwse Wereld, Roosendaalsestraat 1, 4724 AA Wouw. Tel: 0165-3000646.

Zaterdag 28 mei; de tocht vanuit Tholen.
Gerard van der Broek zal een tocht uitzetten voor Dennis Groffen. Zijn startplaats is: Gemeenschapscentrum Meulvliet Tholen, Zoekweg 8, 4691HT Tholen. Tel: 0166 603874 of 06 42697715.

OR-code op papier aanvragen 0800 1421

Als je geen smartphone hebt een ook niet kunt printen is het mogelijk om via de telefoon een geprinte versie aan te vragen en via de post thuis te laten sturen. Het nummer is: 088 1421. Je moet wel je BSN nummer en je poscode klaar houden.

Deelname tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in mei

2 mei Adje Groothuijzen