Rabo ClubSupport

Als je lid bent van de Rabobank mag je van 5 tot en met 27 september stemmen op je favoriete club. Ook Stichting Vigeta staat tussen de clubs waar op gestemd kan worden. Het aantal stemmen bepaald hoeveel geld je als club krijgt. Omdat wij afhankelijk zijn van donaties en giften kunnen wij deze bijdrage goed gebruiken, dus als je gaat stemmen STEM OP Stichting Vigeta.
Vraag ook familie, vrienden en bekenden om op ons te stemmen.

Stemmen kan via de website van de Rabobank.

Startadressen augustus, september en oktober 2022

Alle tochten starten om 10.30 uur en de koffie staat een half uur van te voren al klaar.

Zaterdag 6 augustus; de tocht van Piet Brocgifte en e tocht.

Verzamelen voor deze tocht bij café “De Tijd” Antwerpseweg 24, 4891 CP Rijsbergen. Tel:076 – 59 68 030. Iedereen moet voor eigen vervoer zorgen en probeer zo veel mogelijk samen te rijden. Degene die mee willen met de tocht moeten zich melden bij Johan Merkx tel: 0164 – 682796.
Deze dag is volledig verzorgd en we vragen een bijdrage in de kosten van €10,--.

Zaterdag 20 augustus; de tocht van Peter van Kuijk.
Peter verwacht ons deze   dag bij café Partycentrum Koch, Molenstraat 120, 4756 BH Kruisland. Tel: 0167 – 532435

Zaterdag 27 augustus; de tocht van Mark van de Broek.
Ook dit jaar wil Mark weer een tocht voor ons uitzettenin de omgeving van Dinteloord. Hij verwacht ons bijDorpshuis Dinteloord, Westvoorstraat 3, 4671 CC Dinteloord. Tel: 0167-528448.

Zaterdag 3 september; de tocht van Truus Gelten.
Truus heeft dit keer de startplaats niet in Halsteren maar bijde familie Kint., Koeveringsedijk 20, 4651  PK  Steenbergen. Tel:  06 -  47 77 24 81.

Zaterdag 10 september; de tocht van Jack Koolen.  Ook nu wee wil Jack zijn tochtlaten starten bij Non Plus Ultra, Grindweg 2, 4634PP Woensdrecht. Tel: 0164 – 612403.

Zaterdag 17 september; de tocht van Ria Hogers.
Johan van Nassau heeft weer een tocht voor Ria uitgezet en start als vanouds bij Sporthal De Vijfsprong, Kozijnenhoek 21, 4715 RE Rucphen. Tel. 0165 305050.

Zaterdag 24 september; deze tocht komt te vervallen.

Zaterdag 1 oktober; de tocht van Tini Nuiten.
Tini heeft het weer kunnen regelen om te starten bij Buurtvereniging De Driehoek, Kwartiersedijk 1A, 4793 RD Fijnaart. Tel.: 0168 463511
Ontvangst vanaf 9.30 uur met koffie en een appelflap. Auto’s parkeren aan de andere kant van de dijk bij de boer die daar een parkeerplaats heeft gecreëerd. Dan rijden wij een ronde van 20 km en komen weer terug om ca.12.15 -12.30 uur waar ons een lunch staat te wachten. Na de lunchpauze een middagroute en na afloop is er natuurlijk nog de mogelijkheid voor een afzakkertje.

Zaterdag 8 oktober; de tocht van Ronald Leddy.
Kees Mathijsen is weer bereid gevonden om weer een tocht voor ons uit te zetten in nagedachtenis van Ronald. Het startadres is Puts Meuleke, Putseweg 50, 4641 SL Ossendrecht. Tel.: 0164 655364

Deelname Tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in september en oktober

9 september Marie-Josee van Eijk
26 september Riet Brusselaars