Wijziging bestellen tandems

Frans heeft om persoonlijke reden aangegeven komend seizoen niet meer beschikbaar te zijn als regelaar voor de tandems en tweede kar.
Wij als bestuur, maar natuurlijk ook de doelgroep, zijn Frans zeer dankbaar dat hij dat vele jaren heeft willen doen.
Johan Merkx zal dat komend seizoen op zich nemen. Dus als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com

De tandemtochten voor april en mei

Alle tochten starten om 10.30 uur en de koffie staat een half uur van te voren al klaar. Willen degenen die de eerste tochten uitzetten er rekening mee houden dat de tochten niet te lang zijn, voor de start van het seizoen is 35 km. lang genoeg.

Zaterdag 6 april; de tocht vanuit Dinteloord van Lenie van de Vloet.  Mark, Piet en Wilma hebben voor Lenie weer een tocht uitgezet, maar let op het startadres is dit keer niet in Dinteloord maar elders nl.: Gemeenschapshuis de Blokhut, Prins Bernardplein 2, 4797HT Helwijk –Willemstad. Tel.0168 - 47 29 78

Zaterdag 13 april; de tocht vanuit Tholen. Fam. De Kok is weer bereid om een tocht voor ons uit te zetten. Het startadres is: Eetcafé Hart van Tholen, Markt 11, 4691 BX Tholen. Tel: 0166 – 604845.

Zaterdag 20 april; de tocht van Lenie Mannien. Samen met Rinus Fierens zal Lenie een tocht voor ons verzorgen en het startadres is: Zaal Koch Welberg, Kapelaan Kockstraat 55, 4651 XC  Steenbergen
Tel: 0167 - 56 30 95.

Zaterdag 27 april; geen tocht i.v.m. Koningsdag

Zaterdag  4 mei; de tocht in Fijnaart. Ook dit jaar zet Tini Nuiten weer een tocht voor ons uit in de omgeving van Fijnaart en hij verwacht ons op het bekende adres: ”De Fenderts Hoeve” Kadedijk 3, 4793 GA Fijnaart. Tel: 0168 – 46 24 91. De lunch wordt net als vorig jaar weer verzorgd door buurtvereniging De Driehoek, met soep en broodjes.

Zaterdag 11 mei; de tocht van RTC De Spartaan. Ook dit jaar is de touringclub weer bereid om een tocht voor ons uit te zetten. Ze verwachten ons bij “MFC de Biezen”, Schoolstraat 42, 4645 DA Putte.
Tel: 0164 – 60 27 90.

Zaterdag 18 mei; de tocht vanuit Tholen van Adje en Dennis. Samen met Huib zullen Adje en Dennis een tocht verzorgen en hun startplaats is: Dorpshuis de Vossenkuil, Bou Kooijmanstraat 48, 4698 AM Oud-Vossemeer. Tel.: 0166 -  67 27 37.

Zaterdag 25 mei; de tocht vanuit Woensdrecht van Jac Koolen. Jac heeft een tocht voorbereid die start bij “Non Plus Ultra”, Grintweg 2, 4634 PP Woensdrecht. Tel: 0164 – 61 24 03

Mooie afsluiter 2018

Op de valreep van 2018 hebben wij bericht ontvangen dat Vigeta een donatie krijgt van het Meeussen fonds voor de aanschaf van twee nieuwe batterijen voor onze tandems. Een mooie afsluiter van 2018 waar we tijdens onze tochten in 2019 goed gebruik van zullen maken.
Mede namens onze doelgroep willen wij het bestuur van het Meeussen fonds hartelijk danken voor deze bijdrage.
Bestuur Stichting Vigeta.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.
felicitatieballon

Jarig in april en mei