Startadressen juni en juli

Zoals gewoonlijk starten alle tochten om 10.30 uur en vanaf 10.00 uur is het eerst even koffie of thee drinken.

En dan nu de startplaatsen van de komende 2 maanden:

Zaterdag 1 juni; de tocht vanuit Fijnaart. Ook dit jaar zijn we weer van harte uitgenodigd bij Buurtvereniging De Driehoek,  Kwartiersdijk 1a, 4793 RD Fijnaart. Tel: 0168 – 463511. Ontvangst vanaf 9.30 uur met koffie en appelflap en tussen de middag staat er een lunch voor ons klaar.
Niet op de dijk parkeren maar schuin tegenover de buurtvereniging bij de boer achter.

Zaterdag 8 juni; de tocht vanuit Bergen op Zoom. Ine en Wilma zetten een tocht uit en hebben als startplaats “De Kannenbuis”, Poelekes 12, 4661 LR Halsteren. Tel: 06 – 25467799.

Zaterdag 15 juni; de speciale tocht. Deze tocht begint bij het dorpshuis Apeldoorn, 2e Vlietweg 9, 4415 AE Oostdijk. Tel: 0113 – 503054. Iedereen die mee wil gaan met deze speciale tocht moet zich voor 10 juni aanmelden bij Johan Merkx, tel: 0164 – 682796. Ook moet iedereen voor eigen vervoer zorgen.

Zaterdag 22 juni; de tocht van Ronald Leddy. Net als andere jaren zal Cees Matthijssen weer een tocht voor ons uitzetten. De startplaats is ”Puts Meuleke”, Putseweg 50, 4641 SL Ossendrecht. Tel: 0164 – 655314.

Zaterdag 29 juni; de tocht van Jo van de Buijs. Deze tocht start bij restaurant “De Cockpit” (vliegveld Seppe) Pastoor van Breugelstraat 93A, 4744 RC, Bosschenhoofd. Tel: 0165 – 313129. Graag parkeren op de nabijgelegen parkeerplaats en niet bij “De Cockpit”.

Zaterdag 6 juli; de tocht van Addie Schrauwen. Het startadres van deze tocht van Addie en Rinus is Café  Buitenlust, Huisakkerstraat 2, 4891  ZM Rijsbergen. Tel: 076 – 5961281. Er is een verzorgde lunch ‘s middags, dus de boterhammetjes kunnen thuis blijven.

Zaterdag 20 juli; detocht van Truus Gelten. Deze tocht start weer bij de familie Kint, Koeveringsedijk 20, 4651 PK Steenbergen. Tel: 06 – 477724.

Zaterdag 27 juli; de tocht van Sam de Wit. Startadres volgt zo snel mogelijk

Deelname aan de Tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,20 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,35 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in juni en juli

20 juni Wilma Otto