In memoriam Toos de Ruiter

Vorige week ontvingen wij het bericht van overlijden van Toos de Ruiter.
Ongeveer 4 jaar geleden kwam Toos voor de eerste keer meefietsen bij Vigeta.
Daarna kwam zij bijna elke zaterdag. Wat heeft zij genoten van de wekelijkse tandemtochten bij Vigeta. Met haar grote gevoel voor humor en vaak rake en gevatte opmerkingen bracht zij heel veel gezelligheid binnen de groep. Ook vond zij het fijn om soms diepgaande gesprekken te voeren op de tandem. Maar hoe serieus een gesprek ook was, ze eindigde altijd met een vrolijke noot. Groot was ook haar betrokkenheid met iedereen. Altijd nam ze uitgebreid de tijd om te informeren naar het wel en wee van de deelnemers tijdens de tandemtochten.
Dat haar ogen zo snel achteruitgingen vond zij zeer frustrerend en moeilijk te accepteren.
Dit seizoen moest zij tot haar grote verdriet erkennen dat deelnemen aan de tandemtochten vanwege haar slechte gezondheid niet meer kon. Dat was voor haar een zeer moeilijk besluit.
Na een periode van afnemende gezondheid is zij op 25 juli op 80 jarige leeftijd overleden. De crematie heeft in besloten kring plaatsgevonden.
Wij wensen haar kinderen, (achter) kleinkinderen en verdere familie heel veel sterkte toe voor de komende tijd.

De tochten van augustus, september en oktober

Zaterdag 5 augustus; de tocht in Fijnaart.

Tini Nuiten verwacht ons op het bekende adres in Fijnaart nl. “De Fendertse Hoeve, Kadedijk 3, 4793 GA Fijnaart.

Zaterdag 12 augustus; Speciale tandemtocht van Vigeta.
Dit jaar wordt de speciale tocht gehouden in eigen omgeving. Het startadres is bij ”Het Strandhuys”  Boulevard 55, 4617 HB Bergen op Zoom. Tel: 0164 – 260 222. Dit jaar zal er geen koffietafel  zijn na de tocht.

Zaterdag 19 augustus; de tocht van Ronald Leddy.
Ook dit jaar zet Cees Matthijssen weer een tocht voor ons uit en hij wil deze tocht starten bij “Non Plus Ultra” Grintweg 2, 4634 PP Woensdrecht. Tel: 0164 612 403.

Zaterdag 26 augustus; de tocht van Frans en Maria.
Deze dag zijn we weer  uitgenodigd in Belgie. Frans en Maria starten hun tocht net als vorig jaar vanaf  het Klooster Meersel-Dreef “De Zevenster”, Dreef 38 , 2338 Hoogstraten. Tel: 0032 36 05 86 52. Het telefoonnummer van Maria is: 0032 47 82 30 585.

Zaterdag 2 september; de tocht van de familie de Kok.
De kinderen van Jo zetten ook dit jaar een tocht uit op het eiland Tholen en hun startadres is: Clubhuis Het Koggedek, Contr’Escarpe 15, 4691BB Tholen. Tel.: 0166- 60 62 56.

Zaterdag 9 september; de tocht van Truus van Gelten.
Truus heeft haar mannen weer bereid gevonden om een tocht voor haar uit te zetten en deze start bij cafeeke “De Beek” Fabrieksstraat 14, 4661 ES Halsteren. Tel: 0164 – 682 639.

Zaterdag 16 september; de tocht van Harry van Nijnatten
Cor en Harry van Nijnatten verwachten ons bij SportparkPagnevaart, Kantine TOB, Pagnevaartweg 82a, 4731 HE Oudenbosch.

Zaterdag 23 september: de tocht in Wouw.
Ook dit jaar wordt deze tocht georganiseerd door “Wouw Doet”. De start is bij cafe “Donkenhof” Roosendaalsestraat 61, 4724 AB Wouw. Tel 0165 – 301 288. Tussen de middag krijgen we een lunch aangeboden.

Zaterdag 30 september; de tocht van Adje Groothuijzen.
Adje heeft Huib Bout weer bereid gevonden om een tocht voor haar uit te zetten. We starten bij: Clubhuis Het Koggedek, Contr’Escarpe 15, 4691BB Tholen. Tel.: 0166- 60 62 56.

Zaterdag 7 oktober; Brabantse Waltocht.
Deze verrassingstocht wordt uitgezet door Piet Brocatus, voor de lunch tussen de middag wordt gezorgd, dus we hoeven geen boterhammetjes mee te nemen. Jullie worden verwacht bij de “Wittenhorst” Lindenlaantje 1a, 4661 JK Halsteren. Tel: 0164 – 682 698.

Zaterdag 14 oktober Sluiting tandemjaar 2017.
Informatie over deze dag volgt later.

Nog een mooi bedrag

Voor aanvang van de tandemtocht van Ria Hogers, was er voor Vigeta nog een verrassing. Ria en Agnes reikten aan Piet Brocatus een cheque uit dat een bedrag vertegenwoordigde van € 250,--
Agnes schreef een boek over de vriendschap met Ria, de opbrengst van het boek komt geheel ten goede van goede doelen die met slechtziend- en blindheid te maken hebben.
Wij danken Ria en Agnes voor het mooie bedrag dat we mochten ontvingen. Bedankt!

Mooi bedrag

Vrijdagmiddag mochten Marie Jose en ik een cheque in ontvangst nemen betreffende de Rabo Club Aktie.
De cheque vertegenwoordigde een waarde van € 355, 34.
Een prachtig bedrag dat we voor ons werk kunnen besteden.
Allen die een stem op ons hebben uitgebracht, vriendelijk dank.
Piet Brocatus

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

felicitatieballon

Jarig in Juli, Augustus en September