Mooie opbrengst

Rabo clubkas actie

Donderdagavond mochten Johan en Johan een mooie cheque in ontvangst nemen tijdens de bekendmaking van de Rabo clubkas actie, te weten 341,04 euro.
Hartelijk dank aan iedereen die op Stichting Vigeta gestemd hebben. Ook een woord van dank aan de Rabobank Zuidwest-Brabant voor dit mooie initiatief.

Van links naar rechts Geert Polak, Johan van Nassau en Jan Hermes met de velg met motor van de ondersteuningssetNieuwe ondersteuningsset

Dinsdagmiddag konden Geert Polak en Johan van Nassau bij 'Hermes fietsen' in Bergen op Zoom een nieuwe ondersteuningsset voor de omgebouwde tandem ophalen. Dit werd mede mogelijk gemaakt door 'SamenDoen' die Stichting Vigeta in de maand maart tot algemeen spaardoel hadden benoemd. Hierdoor kregen wij veel punten die konden worden verzilverd bij Hermes fietsen.
Over enkele weken hebben we dus weer een extra tandem met trapondersteuning,

Start tandemseizoen 2018

Het Vigetapeloton is weer onderweg voor eennieuw seizoen.Zaterdag 7 april was het weer zover. De tandems werden weer uit de stalling gehaald waarna het tandemseizoen 2018 van start kon gaan.
Op bijgaande foto zijn de deelnemers onderweg tijdens de tocht van Jac Koolen. Een verslag volgt binnenkort.

De tandemtochten voor april en mei 2018

Alle tochten starten om 10.30 uur en de koffie staat een half uur van te voren al klaar. Willen degenen die de eerste tochten uitzetten er rekening mee houden dat de tochten niet te lang zijn, voor de start van het seizoen is 35 km lang genoeg.

Zaterdag 7 april; de tocht vanuit Woensdrecht van Jack Koolen
De tocht van Jack zal ook dit jaar weer beginnen bij “Non Plus Ultra”, Grintweg 2, 4634 PP Woensdrecht.

Tel: 0164 – 61 24 03.

Zaterdag 14 april; de tocht vanuit Roosendaal
De tocht die Johan van Nassau dit jaar weer uitzet zal starten bij Huis ten Halve, Kruisstraat 60, 4704 RC Roosendaal. Tel: 0165 – 53 33 43.

Zaterdag 21april; de tocht vanuit Oudenbosch
Joep Floren hebben we  weer bereid gevonden om dit jaar weer een tocht uit te zetten ter nagedachtenis van Jo van de Buys. Het startadres is:  Café Pagnevaart, Oude Antwerpse Postbaan 79, 4741SG Hoeven. Tel : 0165 – 50 34 13.

Zaterdag 28 april; de tocht van RTC De Spartaan in Putte
Ook dit jaar is de touringclub weer bereid om een tocht voor ons uit te zetten. Ze verwachten ons bij “MFC de Biezen”, Schoolstraat 42, 4645 DA Putte. Tel: 0164 – 60 27 90.

Zaterdag 5 mei; de tocht vanuit Roosendaal van Sam de Wit
De tocht van Sam en Marina start evenals vorig jaar bij “De Distel“, Kade 46, 4703 GH Roosendaal. Tel: 0165-56 38 00.

Zaterdag 12 mei; de tocht vanuit België van Frans Adams
Evenals vorig jaar starten Frans en Marja hun tocht vanuit het voormalig klooster “De Zevenster”  Dreef 38, 2338 Hoogstraten. Tel: 0032-36 05 86 52. Het telefoonnummer van Marja is: 0032-47 82 30 585.

Zaterdag 19 mei; de tocht vanuit St. Willebrord van Corrie Balemans
Corrie zal weer een tocht uitzetten, maar helaas zal ze zelf niet kunnen meefietsen,  maar wel aanwezig zijn bij de start en het lunchadres. Haar startadres is: “De Kwast” Vijverstraat 15, 4711 EV St. Willebrord. Tel: 0165 – 38 25 06.

Zaterdag 26 mei; de tocht vanuit Lepelstraat van Jaantje Luijks
Jaantje zal haar tocht starten bij “’ t Weike” Kerkstraat 82, 4664 BS Lepelstraat. Tel: 0164 - 68 63 19.

Vervoersvergoeding.

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,17 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,30 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

felicitatieballon

Jarig in  April en Mei