Startadressen april en mei

In april beginnen we weer met de tochten voor dit seizoen. Zoals gewoonlijk starten alle tochten om 10.30 uur en vanaf 10.00 uur is het eerst even koffie of thee drinken.

En dan nu de startplaatsen van de komende 2 maanden:

Zaterdag 20 april: De tocht van Ger van Loon start bij Restaurant de Wouwse Wereld, Roosendaalsestraat 1, 4724 AA Wouw. Tel. 0165 300646.

Zaterdag 27april: GEEN TOCHT, Koningsdag

Zaterdag 4 mei: De wielerclub De Spartaan  is ook dit jaar weer bereid gevonden om een tocht uit te zetten. We verzamelen die morgen bij MFC De Biezen, Schoolstraat 42, 4645 DA Putte. Te. 0164 315560.

Zaterdag 11 mei: De tocht uitgezet door Mark van de Broek start bij Sportcomplex De Buitelstee, Van Oldenbarneveldstraat 2, 4671CZ Dinteloord. Tel. 0167-522930.

Zaterdag 18 mei: geen tocht, het Pinksterweekend.

Zaterdag 25 mei: de tocht van Lenie Mannien en deze  tocht vertrekt vanaf “De Vaart”(naast de kerk) Kap. De Kockstraat 54, 4651 XE Welberg. Tel: 0167-564886.

Deelname aan de Tandemtochten

''Nogmaals worden de deelnemers aan de tochten erop attent gemaakt dat deelname aan de tochten voor eigen risico gebeurd. Verder moet ook bij het rijden in de groep de wettelijke verkeersregels in acht worden genomen''.

Bestellen tandems

Als je een tandem nodig hebt moet je dat voor woensdagavond 18.00 uur melden bij Johan Merkx. Het telefoon nummer van Johan Merkx: 0164 - 682796 of via de mail: info@stichtingvigeta.nl
Als Johan Merkx afwezig is zal Johan van Nassau het van hem overnemen. Telefoon 06 - 23569946 of via mail: detandems@gmail.com.

Vervoersvergoeding

Aan het begin van het seizoen, nog even een opmerking over de vervoersvergoeding die visueel gehandicapten verschuldigd zijn aan de chauffeur die hen ophaalt en vervoert naar de startplaats. Dit bedraagt € 0,20 per kilometer en wordt betaald door iedere visueel gehandicapte die meerijdt. De vervoerskosten die de chauffeur heeft vanuit zijn woonplaats tot aan het huis van de visueel gehandicapte kan hij declareren bij Vigeta. Dit is € 0,25 per kilometer en indien hij tevens de kar trekt € 0,35 p.k.

Vigetalied

Het lied is geschreven op de melodie van ''Het leven is goed in het Brabantseland''.

De tandems van Vigeta die rijden overal,
Op wegen in West-Brabant het meest.
Maar ook op het eiland Tholen en op Sint Philipsland,
Daar zijn we al heel vaak geweest.
Vigetaas-tandemtochten beginnen 1 april
En rijden dan naar 1 oktober toe.
De start is wekelijks elders,
Voor ons heel interessant…
Vigeta U N I E K in Nederland.

Opnieuw komt dan de herfst,
We fietsen dan niet meer.
De tandems worden keurig opgepoetst.
Door vrienden van Vigeta,
Dat doen ze toch maar weer.
Want onderhoud is beter dan roest!
Pas daarna gaan we bowlen,
Dat doen we eens per maand.
De puntentelling zal niemand ontgaan.
Want iedereen kan winnen,
Dat is toch wel frappand,
Vigeta U N I E K in Nederland.

Jarig in april en mei

1 april Jac Koolen